Δευτέρα 9 Νοεμβρίου 2009

Γεγονότα της 5/11/09

Σημαντική ημέρα για το σχολείο μας η 5/11/ για δυο λόγους τουλάχιστον, κατά τη γνώμη μου, βέβαια .
Αρχικά, οι μαθητές σε συνεννόηση και με άλλα σχολεία του Δήμου, αποφάσισαν να συμμετάσχουν σε κοινή πορεία προς το δημαρχείο για το σοβαρότατο κτιριακό πρόβλημα της περιοχής, για τις ελλείψεις σε καθηγητές και βιβλία και για άλλα θέματα εκπαιδευτικά. Η συμμετοχή των μαθητών ήταν πολύ μεγάλη παρά το φόβο των απουσιών κι αυτό δείχνει πραγματική ωριμότητα από την πλευρά τους.
Επίσης, έγινε η πρώτη επίσκεψη του νέου, από το καλοκαίρι, προϊσταμένου Ε.Ε. στα ΕΠΑΛ, ΕΠΑΣ και ΣΕΚ της περιοχής μας. Η εικόνα του φιλική, προσεγγίσιμη, μαχητική κι ορεξάτη. Θα δούμε πόσο θα κρατήσει αυτό το πνεύμα κόντρα στα αμείλικτα γρανάζια της γραφειοκρατίας του Δημοσίου. Μακάρι να μην ηττηθεί κι αυτός.
Η επίσκεψη αυτή συνδυάστηκε με την ενημέρωσή μας από τον αρμόδιο Αντιδήμαρχο, παρόντος του προϊσταμένου, για την πρόοδο των εργασιών στο νέο κτίριο των ΕΠΑΛ & ΕΠΑΣ, όπου τα μηνύματα είναι αισιόδοξα για πρώτη φορά μετά από αρκετά χρόνια ως προς την ολοκλήρωση των εργασιών εγκαίρως, ως το καλοκαίρι του 2010, ώστε η χρονιά 2010-2011 να μας βρει στο νέο κτίριο επιτέλους. Εννοείται ότι επιβάλλεται εγρήγορση και πίεση από μαθητές, γονείς και καθηγητές για την τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων και των υποσχέσεων που έχουν δοθεί. Ας μην ξεχνάμε ότι ο επόμενος χρόνος είναι προεκλογικός για τους δημάρχους και τους νομάρχες μας.
ΧΤΚ

2 σχόλια:

Kyriakos είπε...

Μια και αναφέρθηκαν οι πρόσφατες κινητοποιήσεις των μαθητών δείτε και τα δημοσιεύματα της τοπικής εφημερίδας "Θριάσιο" για τις
παλιότερες κινητοποιήσεις που έγιναν στις 30/9 από το σύλλογο εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ανω Λιοσίων - Ζεφυρίου - Φυλής καθώς και τα νεότερα για το στεγαστικό πρόβλημα των σχολείων της περιοχής.

Ανώνυμος είπε...

Θα ΄θελα να θυμηθούμε κ να ενημερωθούν οι υπόλοιποι για τις δραστηριότητες των μαθητών μας στο θέμα το κτιριακό, αφού παρουσιάστηκε με την τελευταία ανάρτηση η δράση των εκπαιδευτικών.
• Οκτώβριος 2007, 1η μαθητική κατάληψη στο σχολείο για το σοβαρό κτιριακό πρόβλημα. Εμφανίζεται ο ίδιος ο υφυπουργός Παιδείας, κος Λυκουρέντζος. Αναγνωρίζει τη σοβαρότητα του προβλήματος και ζητά να αναλάβει ο ΟΣΚ την κατασκευή αντί για το δήμο. Μάλλον για να τονίσει την αποφασιστικότητα της κυβέρνησης για το ζήτημα, αναφέρει σε κατ΄ιδίαν συζητήσεις την άποψη ότι ο αγιασμός της επόμενης σχολικής χρονιάς, Σεπτέμβριο του 2008, θα γίνει στο νέο κτίριο. Αυτό μεταφέρεται στους μαθητές που το αντιλαμβάνονται περίπου ως δέσμευση. Υλοποιούνται κάποιες στοιχειώδεις βελτιώσεις στο υπάρχον… «προσωρινό» σχολείο.
• Σεπτέμβριος 2008, 2η μαθητική κατάληψη στο σχολείο, στο τέλος του μήνα, για το σοβαρό κτιριακό πρόβλημα επειδή οι υπουργικές δηλώσεις δεν άρχισαν να εφαρμόζονται και κυρίως γιατί ο αριθμός των μαθητών έφτασε τους 250 από 170 την προηγούμενη χρονιά και έλειπαν αίθουσες. Υπηρεσιακοί παράγοντες του ΥΠΕΠΘ και του ΟΣΚ διαβεβαιώνουν μέσω του διευθυντή του ΕΠΑΛ και του δήμου ότι ο προγραμματισμός που είχε ήδη ξεκινήσει από τον Οκτώβριο του 2007 προβλέπει έναρξη εργασιών στο γιαπί Δεκέμβριο του 2008 με Γενάρη του 2009. Ακόμη ο δήμος προσθέτει κοντέινερ για αίθουσες, γίνονται 9, και κάνει μικροβελτιώσεις που ζήτησαν οι μαθητές.

• Οκτώβριος 2008, Συνέβησαν στο σχολείο σοβαρά γεγονότα που σχετίζονταν με την προκλητική παρουσία εξωσχολικών ατόμων, με πιθανή παραβατική συμπεριφορά γενικότερα, εντός κι εκτός του χώρου του σχολείου. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα την κλίση δύο φορές της αστυνομίας Ως σύλλογος διδασκόντων πήραμε την ευθύνη πολύ πιο αποφασιστικά τώρα να υπερασπιστούμε σε συνεργασία με τους μαθητές, την απρόσκοπτη σχολική λειτουργία παρεμβαίνοντας παιδαγωγικά και διοικητικά, ώστε να αντιμετωπιστούν εκείνες οι ενδοσχολικές αιτίες που συνέβαλαν στην διόγκωση των προβλημάτων, με κύριο και κομβικό σημείο τη δραματική έλλειψη σε κτιριακές υποδομές, αν υποθέσουμε βέβαια ότι υπάρχουν.
• Δεκέμβριος 2008, 3η μαθητική κατάληψη στο σχολείο, επειδή, μετά τις μικροβελτιώσεις που κερδίθηκαν με τη 2η κατάληψη, δεν προχώρησε το ζήτημα του νέου κτιρίου. Είναι η φάση που, παρά την όποια αναμενόμενη εκατέρωθεν καχυποψία, εκπαιδευτικοί, μαθητές και γονείς, όλοι μαζί, δρουν οργανωμένα κι ουσιαστικά για την λύση του δεκάχρονου κτιριακού προβλήματος.
XTK

Αναγνώστες