Τρίτη 9 Νοεμβρίου 2010

Το ψηφιακό σχολείο και το Νέο Λύκειο ή το Δημόσιο Σχολείο στους ιδιώτες;

Οι δοκιμές για κάποιες αλλαγές από το 2009 στην πραγμάτωση της ύλης σε α' γυμνασίου μέσω της χρήσης υπολογιστών από τους μαθητές έγιναν χωρίς προγραμματισμό, στοιχειώδεις βασικές υποδομές και χωρίς στήριξη των εκπαιδευτικών. Τα μεγαλεπήβολα σχέδια για ένα "Ψηφιακό Σχολείο" στο πλαίσιο του συνολικότερου σχεδίου της κυβέρνησης για το "Νέο Σχολείο" που θα ολοκληρωθεί ως το 2015, για την κυριαρχία του ψηφιακού βιβλίου και της "ψηφιακής πλατφόρμας ανοικτού λογισμικού" συγκρούονται με την υποστήριξη και αναβάθμιση της δημόσιας δωρεάν εκπαίδευσης μιας και η εμπλοκή ιδιωτών (από την "παροχή" των πληροφορικών συστημάτων έως την παρέμβασή τους μέσω "μορφωτικών ιδρυμάτων" στο περιεχόμενο της σχολικής γνώσης) θα είναι καθοριστική, σύμφωνα με τις μέχρι στιγμής ενδείξεις.
Ένας από τους στόχους των νέων ψηφιακών προγραμμάτων είναι να γίνεται "φροντιστήριο για τα βασικά μαθήματα των πανελλαδικών μέσω του υπολογιστή στο σπίτι". Φαίνεται λοιπόν ότι δεν είναι τυχαίο γεγονός η αναστολή - μη πραγματοποίηση της Π.Δ.Σ. (Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη) φέτος στα Λύκεια. Το Υπουργείο μίλησε για αναμόρφωση του θεσμού. Για μας αναμόρφωση θα ήταν το ξεκίνημα της Π.Δ.Σ. από την αρχή της σχολικής χρονιάς, περιορισμός της γραφειοκρατίας, μια αξιοπρεπής αποζημίωση (π.χ. 20 ευρώ καθαρά την ώρα)κίνητρο και για τους μόνιμους και τους αδιόριστους. Φυσικά, θα έπρεπε να συνοδεύονται από αντικειμενικές και διαφανείς διαδικασίες προσλήψεων (από το ΠΥΣΔΕ) και προοπτικά από την ένταξη της αντισταθμιστικής αγωγής στο κανονικό σχολικό ωράριο με διορισμούς μονίμων εκπαιδευτικών.
Φαίνεται όμως πως το Υπουργείο μεθοδεύει την "εξ αποστάσεως διδασκαλία", δηλαδή την κατάργηση της Π.Δ.Σ. Πιστεύει όμως κανείς σοβαρά πως μπορεί να υποκατασταθεί το μάθημα, η αλληλεπίδραση μαθητή - εκπαιδευτικού από την εξ αποστάσεως διδασκαλία και μάλιστα μαθημάτων των πανελλαδικών εξετάσεων; Η ζωντανή επαφή μαθητή - εκπαιδευτικού δεν αντικαθίσταται. Επομένως τέτοιες προθέσεις, αν γίνουν πραγματικότητα, θα δυσχεράνουν ακόμη περισσότερο τις προσπάθειες κάποιων παιδιών από τα χαμηλότερα οικονομικά και μορφωτικά στρώματα και τάξεις να προχωρήσουν στο σχολείο και να διεκδικήσουν μια καλύτερη ζωή.
Μια ακόμη παράμετρος που συνδέεται με το "νέο ψηφιακό σχολείο" είναι τα κονδύλια που απαιτούνται. Το ερώτημα είναι απλό: αν δεχτούμε ότι ο κοινωνικός πλούτος είναι ένας και ενιαίος, πώς συνδέονται τα κονδύλια για το "ψηφιακό σχολείο" με τις περικοπές των μισθών και των συντάξεων των εκπαιδευτικών; Δε μπορούμε να φανταστούμε πώς ο φτωχός, απαξιωμένος δάσκαλος του μέλλοντος θα έχει αντικειμενικά τη δυνατότητα στα 60 ή τα 65 του, με άλυτο το ζήτημα της επιβίωσης, να βοηθήσει τους μαθητές του με την επιθυμητή αποτελεσματικότητα. Τελικά ποιοι είναι αυτοί οι φωστήρες στην Ε.Ε., στις πολυεθνικές και τις κυβερνήσεις, που αποφασίζουν να μοιράζονται τα λεφτά σε ιδιώτες για την προμήθεια υπολογιστών στα σχολεία και ουσιαστικά να αφαιρούνται από τους φυσικούς φορείς της Παιδείας, δηλαδή τους εκπαιδευτικούς; Δε δεχόμαστε ότι πρόκειται για άλλα λεφτά, ακόμα κι αν το ισχυρίζεται η Τρόικα και η Κυβέρνηση.
Μ' αυτές τις παρατηρήσεις φυσικά και δεν εξαντλείται η κριτική για το "νέο σχολείο" (πλευρά του οποίου αποτελεί το "ψηφιακό σχολείο") και τις προτεραιότητές του για την ποσοτικοποίηση και την τυποποιημένη καταγραφή των όρων της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Η πρόθεση να θεωρηθεί η εκπαίδευση ένα νέο μετρήσιμο μέγεθος, όπου η ποιότητα θ' αποτυπώνεται σε δείκτες και αξιολογήσεις, αποκαλύπτει ότι η κουλτούρα του "νέου σχολείου", αν υλοποιηθεί, θα προσπαθεί να συνδεθεί με πρότυπα από το χώρο των επιχειρήσεων, που καμία σχέση δεν έχουν με το σχολείο, ένα ζωντανό οργανισμό με μακροπρόθεσμους στόχους και αποτελέσματα ορατά στο νου και την ψυχή των παιδιών μετά από δεκαετίες.
Επιπλέον, οι Προτάσεις της επιτροπής για το Νέο Λύκειο δεν φαίνεται
να λαμβάνουν καθόλου υπόψη τους όλα τα σχετικά παιδαγωγικά και λειτουργικά προβλήματα που θα προκύψουν από μια βιαστική και απροϋπόθετη εφαρμογή του σε εθνικό
επίπεδο. Σχεδιάζοντας επί χάρτου, προχωρά στη διατύπωση Προτάσεων
διεξόδου από την κρίση οι οποίες, όμως, βασίζονται σε μια επιδερμική
και ρηχή διάγνωση των πραγματικών προβλημάτων του Λυκείου, που είναι
άλλωστε εν πολλοίς προβλήματα και της υποχρεωτικής εκπαίδευσης. "Η
μεγάλη έκταση της διδακτέας ύλης, η κατακερματισμένη και εργαλειακή
προσέγγισή της, η κανονιστική διδασκαλία κ.ά." χρεώνονται με
συνοπτικές διαδικασίες "στην υποχρεωτική διδασκαλία των μαθημάτων" και
προβάλλεται ως πανάκεια, για όλα τα δεινά που κατατρέχουν το Λύκειο,
"η δυνατότητα των μαθητών να επιλέγουν τα μαθήματα που θα διδαχθούν",
ώστε να καταστούν "συμμέτοχοι και υπεύθυνοι για τη μόρφωσή τους"!
Εννοείται βέβαια, ότι -με βάση αυτήν την απλουστευτική λογική- θα
έπρεπε να απορριφθούν ως αποτυχημένα όλα εκείνα τα εκπαιδευτικά
συστήματα (βλ. Φινλανδία, Νορβηγία κ.α.) που στηρίζονται σε ένα
ευρύ φάσμα υποχρεωτικών μαθημάτων και που μέχρι πρότινος θαυμάζαμε...
Επιβεβαιώνεται η αρχική μας διαπίστωση, που συνιστά
και το λόγο της βασικής μας αντίρρησης στο σχέδιο της επιτροπής για το
Νέο Λύκειο: παρά τις διακηρύξεις αγαθής πρόθεσης για την ενίσχυση
της κριτικής σκέψης κ.λπ., όχι μόνο δεν θίγεται αλλά, αντίθετα,
επιτείνεται ο αποσπασματικός, χρησιμοθηρικός και τεχνοκρατικός
χαρακτήρας της εκπαίδευσης στο Λύκειο. Ο λόγος είναι προφανής και η
ανακολουθία κραυγαλέα. Εφόσον τα επιλεγόμενα μαθήματα συνδέονται άμεσα
και καθοριστικά με την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση,
υπονομεύεται ο θεμελιώδης στόχος των Προτάσεων που είναι, και σωστά,
η μορφωτική αυτοτέλεια του Λυκείου, το οποίο καθίσταται για άλλη μία
φορά υποτελές.
Περιμένουμε μια υπεύθυνη στάση από την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας σ' αυτά τα θέματα. Δε μπορούν να κουκουλωθούν. Δε μπορούν να λυθούν με το να δηλώνονται απλώς ποια μαθήματα είναι υποχρεωτικά και ποια όχι. Δε μπορούν να γίνονται μαθήματα χωρίς βιβλία κι απλώς κάποιος να εξαγγέλλει τη μετεξέλιξη των ανύπαρκτων βιβλίων σε "ψηφιακά". Τελικά σε ποια Ελλάδα ζούμε; Της Τρόικας ή της Microsoft; Θα συστήναμε στο υπουργείο και την Κυβέρνηση να εργαστούν πιο μεθοδικά, ν' αφήσουν τις μεγαλόστομες διακηρύξεις και να δουν την πραγματικότητα του σημερινού σχολείου κατάματα.

Με μαθητή κουρδισμένο σα μηχανάκι και φτωχό δάσκαλο Παιδεία δε γίνεται.

Κείμενα μελών των Παρεμβάσεων

7 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

θα ήθελα να αναφέρω κάποιες αλήθειες, όπως τις αντιλαμβάνομαι.
α) ότι όλοι οι εκπαιδευτικοί δεν είμαστε τεμπέληδες,
β) ότι δεν έχουμε να κάνουμε με μηχανές αλλά με έμψυχο (και τι έμψυχο...) υλικό κι αυτό μάς κουράζει και μας φθείρει αφάνταστα,
γ) ότι αφιερώνουμε πάμπολλες ώρες στο σπίτι, αλλά και εκτός μαθημάτων γενικά,
δ) ότι υπάρχουν πάρα πολλοί εκπαιδευτικοί στα δημόσια σχολεία που εργάζονται αφιλοκερδώς και φοβερά φιλότιμα και
ε) ότι το αναξιοπρεπές υπουργείο (πρωτότυπη λέξη ε;!!) δεν έχει την λεβεντιά να κάνει το σχολείο φροντιστήριο, καταργώντας την παραπαιδεία και δίνοντας μισθούς στους εκπαιδευτικούς τέτοιους ώστε να είναι τουλάχιστον ισότιμοι με άλλα επαγγέλματα που ούτε καν τα σπούδασαν οι αρμόδιοι επαγγελματίες και παραλλήλως βγάζουν τα "άντερά" τους με τις ευχαριστίες όλων ημών που αναθεματίζουμε τους κακούς εκπαιδευτικούς....
Ας είχε τα κότσια η Αννούλα (και η κάθε Αννούλα, η πρώην κι η επόμενη) να βοηθούν τα ταλαίπωρα παιδάκια να τελειώνουν τα μαθηματάκια τους ΕΩΣ το μεσημέρι και όχι να επεκτείνει τα ωράρια των μαθητών είτε με ολοήμερα ή έως τις 2 στην Α'θμια, είτε με φροντιστήρια στην Β'θμια ώστε τα άλογα να πάνε καλά στον ιππόδρομο της ανοησίας των Πανελλαδικών....
Αλλά αντί τούτων πάει να αλλάξει ΚΑΙ ΠΑΛΙ τα φώτα στο Λύκειο, το ανεγκέφαλο ΥΠΕΠΘ (ή ΥΠΔΒΜΘ αν το προτιμάτε) υποτιμώντας μαθήματα όπως τα Θρησκευτικά, που ούτως ή άλλως όλα είναι χρήσιμα και ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΆ. Αννούλα όμως είναι, ποιος θα την εμποδίσει;;....

Ανώνυμος είπε...

Με αυτές τις εργασιακές σχέσεις χτίζουν, απ΄την ανάποδη, το νέο σχολείο.

Αθήνα, 11 Νοεμβρίου 2010
Οι Αγωνιστικές Παρεμβάσεις – Συσπειρώσεις – Κινήσεις Δ.Ε. καλούν τους συναδέλφους στην αυριανή κινητοποίηση (Παρασκευή 12/11, 11 πμ) στο Υπουργείο Παιδείας, που διοργανώνουν οι διοριστέοι συνάδελφοι.
Ιδιαίτερη επικαιρότητα και σημασία αποκτά η συγκεκριμένη κινητοποίηση, καθώς έρχεται να αντιπαλέψει τη θεσμοθέτηση και έκτου(!) είδους εργασιακής σχέσης μέσα στη δημόσια εκπαίδευση – αυτού που θα μπορούσαμε να αποκαλέσουμε «ημερομίσθιος αναπληρωτής ΕΣΠΑ».

Οργή προκαλεί η νέα σύμβαση που το Υπουργείο Παιδείας ετοίμασε για όλους τους συναδέλφους που έχουν προσληφθεί μέσω ΕΣΠΑ στο δημόσιο σχολείο. Με το καρότο της αναπλήρωσης και το μαστίγιο της ανεργίας το Υπουργείο έχει προσλάβει περίπου 4000 εκπαιδευτικούς για τη διδασκαλία των καλλιτεχνικών, της θεατρικής αγωγής, της πληροφορικής, των ξένων γλωσσών, και για την παράλληλη στήριξη. Δύο μήνες περίπου οι συνάδελφοι δούλευαν χωρίς σύμβαση και απλήρωτοι και τη στιγμή που ήταν έτοιμοι να καταθέσουν καταγγελίες στο ΙΚΑ, τη στιγμή που είχαν ξεκινήσει «λευκή απεργία», το Υπουργείο εκδίδει τη νέα σύμβαση για τους αναπληρωτές μέσω ΕΣΠΑ. Ως άλλοι ωρομίσθιοι, λοιπόν, θα υπολογίζεται η μισθοδοσία τους κατ΄ αναλογία με τις ημέρες δουλειάς. Εκτός από την υποκρισία της …ημερομισθίας, υπάρχει και το θέμα της ομηρείας των συναδέλφων. Η διαδικασία πληρωμής που περιγράφεται θυμίζει τα απλήρωτα ωρομίσθια και τις καθυστερήσεις της περσινής και προπέρσινης χρονιάς. Πότε και πώς θα εκταμιευτούν τα χρήματα για τις πληρωμές; Μετά τη λήξη του προγράμματος, ως είθισται; Οι συνάδελφοι κλήθηκαν να κάνουν αιτήσεις προτίμησης πρόσληψης με βάση το καθεστώς εργασίας των αναπληρωτών που υπήρχε και τώρα με μια εγκύκλιο καταργούνται τα πάντα.

Η όποια σχολική λειτουργία μέσω προγραμμάτων και όχι μέσω του κρατικού προϋπολογισμού είναι προβληματική και επικίνδυνη και για τους εκπαιδευτικούς και για τους μαθητές. Σχολικές λειτουργίες με ημερομηνία λήξης απλά και μόνο προφανώς για να αρπάξουν οι «ημέτεροι», εξαντλητικοί όροι για τους μαθητές και όροι εργασίας πρωτάκουστοι, εκτός των εργασιακών δικαιωμάτων, εκτός των όρων επιβίωσης… Καλούμε τις ομοσπονδίες και τους συλλόγους εκπαιδευτικών να πάρουν άμεσα δυναμική θέση. Η νέα μονομερής σύμβαση της ντροπής πρέπει να αποσυρθεί.

ΜΟΝΙΜΟΙ ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΩΡΑ!
ΚΑΝΕΝΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΜΕ ΕΛΑΣΤΙΚΗ ΣΧΕΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ!

Ανώνυμος είπε...

Νομίζω ότι θα ήταν χρήσιμο, αν και στη δευτεροβάθμια δεν έχουμε τόσους πολλούς αναπληρωτές μέσω ΕΣΠΑ (μόνο την παράλληλη στήριξη) να βγει άμεσα μια ανακοίνωση των παρεμβάσεων για το θέμα. Κατά την άποψή μου, εκτός του οικονομικού (τρόπος και χρόνος πληρωμής) έχει τεράστια σημασία το γεγονός ότι πλέον στο σχολείο υπάρχουν 6 σχέσεις εργασίας και ότι η σύμβαση αυτή είναι μονομερής, με δικαίωμα στον διευθυντή να κάνει ακόμα και δυσμενή μεταβολή της μόνος του. Ούτε στον ιδιωτικό δε συμβαίνει αυτό.... Σκεφτείτε το και πράξτε αναλόγως. Σας στέλνω και τη δική μας ανακοίνωση

http://http://adioristoi.blogspot.com/2010/11/blog-post_08.html

ΧΡΥΣΟΥΛΑ ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ

Ανώνυμος είπε...

Αθήνα, 10/11/2010

Για την εισαγωγική επιμόρφωση

To Δ.Σ της ΟΛΜΕ εκφράζει την έντονη δυσαρέσκειά του για τον τρόπο που η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας χειρίζεται φέτος το θέμα της εισαγωγικής επιμόρφωσης (παρά την από 19/10/2010 ανακοίνωση της ΟΛΜΕ).

Δεν αρκούν οι οφειλές των προηγούμενων ετών και η ταλαιπωρία των συναδέλφων μας απογεύματα και Σαββατοκύριακα και μάλιστα με δικά τους έξοδα (χωρίς να υπάρχει νομικό πλαίσιο για κάτι τέτοιο), αλλά ήρθε να προστεθεί εγκύκλιος, η οποία αναφέρεται στην υποχρέωση των νεοδιόριστων συναδέλφων να παρακολουθήσουν την Εισαγωγική Επιμόρφωση, αν θέλουν να μονιμοποιηθούν.

Θεωρούμε ότι υποχρέωση του Υπουργείου, είναι να οργανώνει την Εισαγωγική Επιμόρφωση με τρόπο που να βοηθά τους εκπαιδευτικούς και όχι να τους εξοντώνει οικονομικά, οικογενειακά ή εργασιακά.

Παρά την επίκληση συγκεκριμένου νομικού πλαισίου του Π.Δ 45/1999, είναι προφανές ότι αυτό, όπως και το ευρύτερο εν ισχύ νομοθετικό πλαίσιο για την εισαγωγική επιμόρφωση (από το ν.1566/85 μέχρι και αυτόν τον πρόσφατα ψηφισθέντα, ν.3848/2010) δεν εφαρμόζονται, αφού καταρχήν, η ενεργοποίηση της διαδικασίας γίνεται μετά την έναρξη των μαθημάτων και όχι όπως η νομοθεσία προβλέπει πριν.

Επιπροσθέτως οι συνάδελφοι παραμένουν απλήρωτοι για τις μέχρι στιγμής εργασίες που έχουν προσφέρει, ενώ εξακολουθούν να επωμίζονται με δικά τους έξοδα νέες, για την απρόσκοπτη συνέχιση του εκπαιδευτικού έργου.

Είναι απολύτως αναγκαίο σήμερα, είτε μέσω συμπλήρωσης του νομικού πλαισίου, είτε μέσω συμπλήρωσης της εγκυκλίου να δοθούν σαφείς οδηγίες προγραμματισμού της επιμόρφωσης, σε στοιχειωδώς ανθρώπινες συνθήκες, εντός του διδακτικού ωραρίου και αν αυτό δεν είναι εφικτό, με τη νομική πρόβλεψη που ισχύει για την αποζημίωση εκτός ωραρίου εργασίας. Διαφορετικά, να ορισθεί νέος προγραμματισμός της επιμόρφωσης, στο πλαίσιο της τρέχουσας σχολικής χρονιάς και εντός της διετίας, σύμφωνα με τα οριζόμενα του νόμου.

Μέχρι να υπάρξουν σοβαρά βήματα προς αυτή την κατεύθυνση, η νομική και συνδικαλιστική κάλυψη της ΟΛΜΕ προς όλους τους συναδέλφους (επιμορφούμενους κι επιμορφωτές) που απέχουν από την Εισαγωγική Επιμόρφωση και δεν νομιμοποιούν με τη συμμετοχή τους μια ατελέσφορη διαδικασία είναι δεδομένη.

Ανώνυμος είπε...

Να κι άλλοι τρόποι δόμησης του "νέου" σχολείου σε γερά, παλιά, τρισάθλια θεμέλια.
Αθήνα, 10/11/2010

Σχετικά με πιέσεις της Διοίκησης για την καταστρατήγηση του διδακτικού ωραρίου

Μετά από διαμαρτυρίες συναδέλφων που έχουν διατεθεί σε σχολεία της Α/βάθμιας ότι έχουν αυξηθεί οι πιέσεις να αποδεχτούν περισσότερες ώρες από αυτές που προβλέπει το ωράριό τους κάνουμε γνωστό ότι:
1. Δεν πρέπει να αποδεχθούν την υπογραφή όποιου σχετικού εγγράφου τους καλούν να υπογράψουν.
2. Να επιμείνουν με έγγραφη αίτησή τους να λάβουν γραπτή ενυπόγραφη εντολή για την ανάληψη των επιπλέον ωρών.

Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ βρίσκεται σε συνεννόηση με νομικούς και θα υπάρξει άμεσα ενημέρωση για τις περαιτέρω κινήσεις του.

MLOG είπε...

Χιλιάδες φοιτητές στις ιταλικές πόλεις διαδήλωσαν κατά της μεταρρύθμισης στα Παν/μια και κατά του προϋπολογισμού λιτότητας...
Απέναντι στην καλπάζουσα οικονομική κρίση, η ιταλική κυβέρνηση έσπευσε να υιοθετήσει μία σειρά από νόμους λιτότητας για την επόμενη διετία, με στόχο να εξοικονομήσει 9 δισ. Ευρώ, ενώ συνέπεια των περικοπών θα είναι η μείωση 130.000 θέσεων εργασίας στην εκπαίδευση μέσα στην 5ετία 2009-13.
Η μεταρρύθμιση στα Παν/μια προβλέπει κυρίως την συγχώνευση των μικρώτερων ιδρυμάτων, την είσοδο στα διοικητικά συμβούλια των ανωτάτων ιδρυμάτων ειδικών εκτός του ακαδημαϊκού χώρου και μείωση της θητείας των πρυτάνεων. Οι πολέμιοί της υποστηρίζουν πως αυτή η μεταρρύθμιση αποσκοπεί κυρίως στην περιστολή των δαπανών, κυρίως μέσω της μη ανανέωσης των συμβολαίων ορισμένου χρόνου δεκάδων χιλιάδων ερευνητών...

Για την υπουργό Παιδείας Μαριαστέλα Τζελμίνι οι διαδηλώσεις τούτες «αντανακλούν τα παλιά συνθήματα εκείνων που επιθυμούν να διατηρήσουν αναλλοίωτο το κατεστημένο καθεστώς, εκείνων που εξ υπαρχής είναι ενάντιοι σε κάθε είδους αλλαγή». «Πρέπει να αποκτήσουμε ένα ποιοτικό σχολείο, καλλίτερα συνδεδεμένο με τον κόσμο της εργασίας και πιο διεθνοποιημένο», τόνισε η υπουργός.
(ΠΗΓΗ http://www.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_kathremote_1_17/11/2010_364880)

My name is Μαριαστέλα. ANNA DIAMANTI Μαριαστέλα

MLOG είπε...

Και κάτι εξώφθαλμο(από ΣχολιαστέςΧωρίςΣύνορα,http://wp.me/pPn6Y-4bi)
Εδώ και μία δεκαπενταετία, οι ηγεμόνες αυτού του τόπου μάς έχουν φάει τα αυτιά με την επανάσταση του ΑΣΕΠ. Ένα πράγματι διαφανές (για μία μεγάλη μάζα προσλαμβανομένων) συμβούλιο, του οποίου η δραστηριότητα επεκτείνεται και στους συμβασιούχους υπαλλήλους του δημοσίου. Το πνευματικό παιδί του ΠΑΣΟΚ έχει επιβλέψει τις προσλήψεις περίπου 300.000 μόνιμων, τακτικών και εποχικών υπαλλήλων του ευρύτερου δημοσίου τομέα.Για πάνω από δέκα χρόνια, όλες οι υπαλληλικές θέσεις (εκτός διοικητών και κάποιων εκτάκτων και συμβασιούχων) καταλαμβάνονται ή όχι μέσω διαδικασιών του ΑΣΕΠ; Τι συνέβη τους προηγούμενους μήνες και το ξέχασαν έως και οι πνευματικοί πατέρες του; Πώς ανακάλυψαν οι γιαλατζί σοσιαλδημοκράτες ότι το δημόσιο έχει καταληφθεί από κομματικούς αργόμισθους; Κι αν όντως ισχύει κάτι τέτοιο, γιατί δεν έχουν παραπεμφθεί τόσο όσοι διοικούν και υπηρετούν τον ΑΣΕΠ όσο και οι πολιτικοί τους προϊστάμενοι για απάτη κατ’ εξακολούθηση; Προφανώς τα ερωτήματα είναι ρητορικά. Το ΠΑΣΟΚ (και από δίπλα η ΝΔ, το ΛαΟΣ, το ΔηΑρι και η ντορική Δήσυ) καθώς και οι μιντιακές τους υπηρέτριες έχουν βαλθεί να σας πείσουν ότι Δ.Υ. συνεπάγεται αποκλειστικά και μόνο κομματική πρόσληψη. Έτσι είναι, αν έτσι νομίζουν.
Και μία άσκηση για εκείνους που γοητεύονται από την ιδέα της ορθολογικής απόσπασης και ακόμη πιο ορθολογικής απόλυσης των «αργόμισθων»: Μαντέψτε με ποια κριτήρια θα γίνουν οι αποσπάσεις (ή και απολύσεις). Ποιοι θα αποσπαστούν κι από αυτούς ποιοι για τις χειρότερες θέσεις στις πιο απομακρυσμένες υπηρεσίες; Δε θέλει και μεγάλη φαντασία. Κριτική ικανότητα και μνήμη μόνο

Αναγνώστες