Τετάρτη 1 Σεπτεμβρίου 2010

ΝΑ ΜΗΝ ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ Η ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΩΝ ΕΠΑ.Λ. (ΟΜΑΔΑ Β) ΣΤΑ ΑΝΩΤΑΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΙΔΡΥΜΑΤΑ ΚΑΙ ΑΝΩΤΑΤΕΣ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΕΣ ΣΧΟΛΕΣ

Αγαπητοί Συνάδελφοι,

Διαβάσαμε στη Συνέντευξη τύπου για τα αποτελέσματα των εξετάσεων (25/8/10) το εξής σχόλιο του Υφυπουργού Παιδείας:

Γ. ΠΑΝΑΡΕΤΟΣ: Ένα ενδιαφέρον στοιχείο, έχω να σας πω και άλλα αν θέλετε αργότερα, αλλά ένα ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι το 2006 έγινε μια πολιτική επιλογή να μπορούν από τα ΕΠΑΛ μαθητές να μπαίνουν στα Πανεπιστήμια, όχι στα ΤΕΙ. Φέτος οι υποψήφιοι από τα ΕΠΑΛ αυτής της κατηγορίας είναι 372. Και έχουμε ένα ολόκληρο σύστημα εξετάσεων γι’ αυτή την κατηγορία. Αυτό λοιπόν είναι μια απόδειξη ότι αυτή η επιλογή απέτυχε. Δεν μπορεί να το αγνοήσει κανείς αυτό και να πει ότι «απέτυχε, αλλά μπορεί να βελτιωθεί».

Από το παραπάνω κομμάτι της συνέντευξης τεκμαίρεται σαφέστατα η πρόθεση του ΥΠΔΒΜΘ για την κατάργηση της δυνατότητας των μαθητών ΕΠΑ.Λ. (ομάδα Β) να εξετάζονται σε 6 μαθήματα πανελλαδικώς και να διεκδικούν την εισαγωγή τους στα Α.Ε.Ι. και Ανώτατες Στρατιωτικές και Αστυνομικές Σχολές μαζί με τους μαθητές ΓΕ.Λ.

Να θυμίσουμε ότι η δυνατότητα αυτή ήταν ένα από τα βασικά πλεονεκτήματα των ΕΠΑ.Λ. και ΕΙΔΟΠΟΙΟΣ ΔΙΑΦΟΡΑ από τα παλαιότερα Τ.Ε.Ε., που διόρθωνε μια αδικία και αναβάθμιζε τυπικά και ουσιαστικά το επίπεδο της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης.

Προσωπικά πιστεύω ότι αν υλοποιηθεί η εξαγγελία αυτή, θα οδηγήσει σε ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ ΤΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ και είναι ΜΕΓΑΛΗ ΑΔΙΚΙΑ για τους 80.000 και πλέον μαθητές της.

Η ΜΗ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ της πρέπει να αποτελέσει ΑΙΤΗΜΑ ΑΙΧΜΗΣ της εκπαιδευτικής κοινότητας προς την πολιτεία.

Αξίζει όσο ποτέ άλλοτε να εκφρασθεί η γνώμη των εκπαιδευτικών για το εξαιρετικά σημαντικό αυτό ζήτημα που άπτεται της μόρφωσης και προσωπικής και επαγγελματικής ανέλιξης των μαθητών μας. Ελπίζω η συζήτηση στο blog μας να βοηθήσει να αναδειχθεί το ζήτημα ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΣ και να εκφράσουν όσο περισσότεροι συνάδελφοι μπορούν τις απόψεις τους.

ΤΙ ΦΤΑΙΕΙ ΛΟΙΠΟΝ ΚΑΙ ΕΛΑΧΙΣΤΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΩΝ ΕΠΑ.Λ. ΕΠΙΛΕΓΟΥΝ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΞΕΤΑΣΗΣ ΜΕ ΤΗΝ ΟΜΑΔΑ Β ΓΙΑ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΣΕ Α.Ε.Ι. ΚΑΙ ΑΝΩΤΑΤΕΣ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΕΣ ΣΧΟΛΕΣ;

ΠΩΣ ΘΑ ΑΝΑΣΤΡΑΦΕΙ ΤΟ ΚΛΙΜΑ ΩΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΑΣ ΝΑ ΕΙΣΑΓΟΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ;

Οι δικές μου απόψεις βρίσκονται αναλυτικά στο http://gst2008.blogspot.com/2010/09/blog-post.html για όποιον ενδιαφέρεται (δεν το δημοσιεύω εδώ λόγω μεγέθους του κειμένου).

Κατά τη γνώμη μου ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ Η ΟΜΑΔΑ Β ΤΩΝ ΕΠΑ.Λ. και να συνεχίσουν οι μαθητές της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΤΗΝ ΕΠΙΛΟΓΗ ΤΗΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΣΕ Α.Ε.Ι. ΚΑΙ ΑΝΩΤΑΤΕΣ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΕΣ ΣΧΟΛΕΣ και η δυνατότητα αυτή να συνεχίσει να υπάρχει σε οποιοδήποτε σύστημα πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση εφαρμοσθεί στο μέλλον.

Κυρίως γιατί ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΑΣ ΤΟ ΑΞΙΖΟΥΝ.

Ευχαριστώ για την προσοχή σας
_

2 σχόλια:

xtk είπε...

Είδατε ότι πέρασαν και με την ομ. Α ΕΠΑΛ και με ΚΑΤΩ των 80 μορίων; Αυτός εκεί ο "Λογιστής" στο Μεσολόγγι πρέπει να έγραψε λιγότερο !!! από 1 στα 100 σε κάθε
ένα από τα 4 μαθήματα. Φαντάσου να τον πληρώνει κανείς να του κρατάει τα βιβλία
ή να του συντάξει φορολογική δήλωση. Θα πληρώσει στην Εφορία περισσότερα από τα
έσοδά του ....

Κοιτάξτε τι κατάφεραν άλλα αστέρια:
1 MAΘHMATIKΩN ΑΙΓΑΙΟΥ (ΣΑΜΟΣ) ΗΜ. 6310
2 EΠIΣTHMHΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ YΠOΛOΓIΣTΩN ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ(ΤΡΙΠΟΛΗ) ΗΜ. 6268
3 ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΚΡΗΤΗΣ (ΗΡΑΚΛΕΙΟ) ΗΜ. 6105
4 ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗΣ & ΑΝΑΛΟΓΙΣΤΙΚΩΝ-ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤ. ΑΙΓΑΙΟΥ (ΣΑΜΟΣ) ΗΜ.
5985
5 IΣTOPIAΣ & APXAIOΛOΓIAΣ ΚΡΗΤΗΣ (ΡΕΘΥΜΝΟ) ΗΜ. 5114
6 ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ & ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΑΙΓΑΙΟΥ (ΣΑΜΟΣ) ΗΜ. 4816
7 ΓEΩΛOΓIAΣ ΠΑΤΡΑΣ ΗΜ. 4063
8 ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΑΙΓΑΙΟΥ (ΧΙΟΣ) ΗΜ. 3991
9 ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΚΡΗΤΗΣ (ΡΕΘΥΜΝΟ) ΗΜ. 3764
10 XHMEIAΣ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΗΜ. 3498
11 ΦYΣIKHΣ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΗΜ. 3020

ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΛΟΙΠΟΝ ΘΑ ΕΠΙΒΡΑΒΕΥΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΤΕΜΠΕΛΗΔΕΣ ΤΥΧΟΔΙΩΚΤΕΣ (αφού τους
κατασκευάζουμε πρώτα στα Λύκεια της ελάχιστης προσπάθειας) ΚΑΙ ΘΑ ΤΟΥΣ ΚΑΝΟΥΜΕ
ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΥΣ, ΧΗΜΙΚΟΥΣ, ΦΥΣΙΚΟΥΣ, θέσεις σε σχολές
που θέλανε πάνω από 15000 μόρια θα τις χαραμίζουμε σε ανθρώπους που (δέχομαι
έστω παγιδευμένους σε ένα φαύλο σύστημα) θα διδάξουν με τη σειρά τους στα παιδιά
μας την αδράνεια, τον καιροσκοπισμό, την αδιαφορία, ναι την αμάθεια.

xtk είπε...

Ως υπέρμαχος της κατάργησης προβληματίζομαι, χωρίς να παραβλέπω και τις θετικές πλευρές του πράγματος. Κι αυτές δεν μπορούν να ενισχυθούν, αν δεν συνοδευτούν κι από άλλες παρεμβάσεις.

Πιστεύω ότι οι αναφορές στις ευθύνες του σχολείου έχουν βάση, όχι μόνο για 10, γιατί και μεις ως ένας πυλώνας της Β/θμιας Εκπ/σης οφείλουμε να παρέμβουμε προτείνοντας διορθώσεις και αλλαγές.
Π.χ. όχι απολυτήριο με 9,5, αλλά με 10 γιατί κι ως συμβολισμός βγάζει μάτι.
όχι στην ουσιαστική κατάργηση των μετεξεταστέων, που έγινε με την δυνατότητα να μένουν σε ν+10 μαθήματα.
Για να γίνουν αυτά χρειάζεται αξιολόγηση;
Ακόμη είναι τεράστιες οι ευθύνες των ΑΕΙ και των ΤΕΙ, αν συνεχίσουν να ανέχονται αυτό το χαμηλό επίπεδο εισακτέων.
Α, να μην ξεχνάμε και την πραγματικότητα του Μνημονίου την οποία θα βιώνουμε όλο και περισσότερο στα σχολεία κι όχι μόνο.

Αναγνώστες