Δευτέρα 19 Απριλίου 2010

Οι Πανελλαδικές Εξετάσεις των Μαθητών της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης

Αγαπητοί συνάδελφοι, ας δούμε μερικές πτυχές των πανελλαδικών εξετάσεων που δεν έχουν επαρκώς συζητηθεί και νομίζω ότι χρειάζεται να αναδειχτούν.

1) Στις 13-4-2010 η Υπουργός Παιδείας δήλωσε ότι η κατάργηση της βάσης του 10 θα ισχύσει από φέτος. Υπάρχουν διιστάμενες απόψεις για την αξία της βαθμολογικής βάσης, έχω γράψει δημόσια και στο ιστολόγιό μου τις –αντίθετες- απόψεις μου για την κατάργηση της βάσης του 10 και δεν θα επανέλθω. Εξάλλου η απόφαση είναι ειλημμένη. ΠΡΟΣΟΧΗ ΟΜΩΣ.
Όταν εφαρμοσθεί το μέτρο της κατάργησης της βάσης του 10, θα πρέπει να ισχύσει ΚΑΙ για τους ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ, εις βάρος των οποίων δυστυχώς ίσχυαν πάντα διακρίσεις και αδικίες σε πολλούς τομείς.Τονίζω το παραπάνω, αν και φαίνεται αυτονόητο, γιατί ποτέ για τους μαθητές μας των Τ.Ε.Ε. και μετά των ΕΠΑ.Λ. δεν είχε καταργηθεί η βάση του 10. Αυτοί έπρεπε πάντα να συγκεντρώνουν από τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα τουλάχιστον 1000 μόρια (50% των 2.000 που είναι το μέγιστο), δηλαδή να έχουν επιτύχει τη βαθμολογική βάση. Έτσι λοιπόν, πάντα έμεναν κενές θέσεις από αυτές που τους αναλογούσαν, ακόμη και πριν το 2006, που δεν συνέβαινε στους αποφοίτους των Γενικών Λυκείων.

2) Επίσης για τους μαθητές της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης προβλέπεται ποσοστό θέσεων εισακτέων σε Α.Ε.Ι./Τ.Ε.Ι. ΔΥΣΑΝΑΛΟΓΑ ΜΙΚΡΟΤΕΡΟ του ποσοστού τους επί του συνολικού αριθμού των μαθητών. Συγκεκριμένα, διατίθενται λίγο περισσότερες του 10% των θέσεων και του 7% των στρατιωτικών και αστυνομικών σχολών αντί του 29% που αντιστοιχεί κατά προσέγγιση στον πραγματικό μαθητικό πληθυσμό τους (στοιχεία του Υπουργείου). ΣΤΕΡΟΥΝΤΑΙ δηλαδή ΧΙΛΙΑΔΩΝ ΘΕΣΕΩΝ εισακτέων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση που κανονικά τους αναλογούν. Ας αναφέρω εδώ για πολλοστή φορά και την άδικη απαγόρευση της συμμετοχής σε πανελλαδικές εξετάσεις των μαθητών των ΕΠΑ.Σ. που στερούνται την παροχή Γενικής Παιδείας και του Απολυτηρίου Λυκείου. Αυτό ευτυχώς θα αλλάξει και ελπίζω να γίνει ΑΜΕΣΑ, από την επόμενη σχολική χρονιά.
Θα πρέπει λοιπόν οι θέσεις εισακτέων να διατίθενται ΑΝΑΛΟΓΙΚΑ στους αποφοίτους Λυκείων Γενικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης. Νομίζω ότι είναι δίκαιο, γιατί τώρα με την κατάργηση της βάσης του 10, και αυτοί οι μαθητές θα μπαίνουν ΠΙΟ ΕΥΚΟΛΑ στα Α.Ε.Ι./Τ.Ε.Ι. και άρα ΘΑ ΔΙΝΟΥΝ ΟΛΟΙ πανελλαδικές εξετάσεις και πρέπει να τους διατίθενται ΟΛΕΣ οι θέσεις που αριθμητικά τους αναλογούν.

3) Τέλος, όλοι είδαμε το πρόγραμμα των πανελλαδικών εξετάσεων. Μάλλον κανείς δεν πρέπει να πρόσεξε ότι - όπως κάθε χρόνο! - ενώ οι ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΕΣ εξετάσεις έχουν προβλεφθεί κανονικά για τους μαθητές ημερησίων και εσπερινών Γενικών Λυκείων, αυτές ΔΕΝ ΠΡΟΒΛΕΠΟΝΤΑΙ για τους μαθητές των Επαγγελματικών Λυκείων. Δεν ακούστηκε στις ειδήσεις, στα σχολεία, δεν γράφτηκε σε εφημερίδες, σε ανακοινώσεις. Πουθενά. Ίσως γιατί η αδικία αφορούσε –πάλι- τους μαθητές της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης. Αν κάποιοι από τους 17.000 περίπου υποψηφίους των ΕΠΑ.Λ. έχουν την ατυχία, ως άνθρωποι, να αρρωστήσουν, πρακτικά καταδικάζονται να ΜΗΝ ΕΙΣΑΧΘΟΥΝ στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, σε αντίθεση με τους συμμαθητές τους των Γενικών Λυκείων, που απλώς θα προσέλθουν σε επαναληπτική εξέταση μετά ένα μήνα.
Πρέπει λοιπόν άμεσα να δοθεί μια λύση και να οριστούν επαναληπτικές πανελλαδικές εξετάσεις τον Ιούλιο και για τους μαθητές μας των ΕΠΑ.Λ.

Νομίζω ότι τα παραπάνω είναι αυτονόητα, αλλά και για τα αυτονόητα πρέπει να υπάρχουν οι κατάλληλες νομοθετικές ρυθμίσεις για να αποφεύγεται η άνιση μεταχείριση μεταξύ των μαθητών μας. Ευχαριστώ πολύ για την προσοχή σας.
_

4 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Είναι απίστευτο. Η ωμή αποκάλυψη της αληθινής αξίας της "βάσης του 10". Διαβάστε στο http://makisfortes.blogspot.com/2010/04/10.html του Δημάρχου Αργοστολίου, πόσα χρήματα έχασαν οι τοπικές κοινωνίες των Ιονίων Νήσων από την απώλεια των "φοιτητών" του 2, 3 και 4 (μέση βαθμολογία εισαγωγής) από το 2006-2010.

Γράφει ο Δήμαρχος:
«Η ΒΑΣΗ ΤΟΥ 10» εφαρμόστηκε το 2006 από την Κυβέρνηση Καραμανλή και την Υπουργό Μαριέττα Γιαννάκου, παρά τη θύελλα αντιδράσεων της πανεπιστημιακής κοινότητας και των τοπικών κοινωνιών.
Το ΤΕΙ Ιονίων Νήσων μαθηματικά οδηγούταν σε κλείσιμο όταν είχε φθάσει την περασμένη χρονιά να δεχτεί μόνο 787 σπουδαστές στα οκτώ τμήματά του, σε σύνολο 2437 προκηρυγμένων θέσεων (32,29% των εισακτέων) και αφού η προηγούμενη βουλή είχε ψηφίσει νόμο με τον οποίο προβλεπόταν το κλείσιμο των τμημάτων ΤΕΙ «στα οποία ο αριθμός των κατ’ έτος εγγεγραμμένων σπουδαστών είναι μικρότερος του 10% του αριθμού των εισακτέων στο Τμήμα για πέντε (5) συνεχόμενα ακαδημαϊκά έτη» !
ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ αισθάνομαι δικαιωμένος αφού από το 2006 ως Δήμαρχος Αργοστολίου και μέλος του Δ.Σ. της ΚΕΔΚΕ είχα πλήρως εναντιωθεί και στη συνέχεια κατ’επανάληψη με στοιχεία είχα καταγγείλει ως εγκληματική για την βιωσιμότητα του ΤΕΙ Ιονίων Νήσων την βάση του 10 και καταστροφική για τις τοπικές κοινωνίες !
ΚΑΙ ΕΞΗΓΟΥΜΑΙ :
Τα τέσσερα χρόνια που εφαρμόστηκε «η βάση του 10» το ΤΕΙ Ιονίων Νήσων συνολικά έχασε 5066 σπουδαστές !
Από αυτές :
Οι 3223 στην Κεφαλονιά. Οι 1469 στο Αργοστόλι και οι 1754 στο Ληξούρι.
Οι 824 στη Ζάκυνθο και
Οι 1019 στη Λευκάδα
ΚΑΙ ΑΝ σε κάποιους αυτά τα νούμερα δεν λένε τίποτα, θα επισημάνω ότι οι 5066 απολεσθέντες σπουδαστές δεν είναι ένα ψυχρό νούμερο. Είναι 5066 ζωντανοί άνθρωποι και μάλιστα νέα παιδιά που χάθηκαν από την Κεφαλονιά, τη Λευκάδα και τη Ζάκυνθο, για να στραφούν στην εκπαιδευτική μετανάστευση και την ιδιωτική παιδεία ! Οι 3223 απολεσθέντες σπουδαστές από την Κεφαλονιά, αναλογούν στο 8,16% του πληθυσμού του Νομού ! Οι 824 απολεσθέντες σπουδαστές από τη Ζάκυνθο, αναλογούν στο 2,11% του πληθυσμού του Νομού ! Οι 1019 απολεσθέντες σπουδαστές από τη
Λευκάδα αναλογούν στο 4,53% του πληθυσμού του Νομού !
ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ Κέντρο Καταναλωτών μάλιστα υπολογίζοντας ότι ένας φοιτητής χρειάζεται κάθε μήνα για να καλύψει τις βασικότερες και σημαντικότερες από τις ανάγκες του 1.040 έως 1.260 ευρώ, δίνει ως απώλειες για τις τοπικές οικονομίες των τριών νησιών τα χρόνια 2006 – 2009 : Για την Κεφαλονιά, το ποσόν των 98 έως 120 εκατ. ευρώ ! Για τη Ζάκυνθο, το ποσόν των 23 έως 28 εκατ. ευρώ ! Για τη Λευκάδα, το ποσόν των 26 έως 32 εκατ. ευρώ !
Η ΟΥΣΙΑ της υπόθεσης ;
ΚΑΙ άνοδο της ποιότητας σπουδών στο λύκειο ή τα τριτοβάθμια ιδρύματα δεν πέτυχε τα τέσσερα χρόνια της εφαρμογής της η θεσμοθέτηση της «βάσης του 10» ΚΑΙ η τοπική οικονομία των τριών νησιών του Ιονίου έχασε 150 (περίπου) εκατ. ευρώ, που αντιστοιχούν (περίπου) στο μισό του αναπτυξιακού προγράμματος ΕΣΠΑ 2007 – 2013 για τα Ιόνια ! Κακό, λοιπόν, πολύ κακό αποδείχθηκε «το 10» για την Κεφαλονιά, τη Ζάκυνθο, τη Λευκάδα και το ΤΕΙ Ιονίων Νήσων ! Και μπορεί αυτό το αστρονομικό ποσό να μην εκλάπει από κάποιον (ή κάποιους), αλλά σίγουρα κάποιος (ή
κάποιοι) ευθύνονται.

Τα συμπεράσματα δικά σας.

Γιώργος Στάμος είπε...

Nα και μια ακόμη απόδειξη των παραπάνω

"Πως θα εισαχθούν στις στρατιωτικές σχολές οι απόφοιτοι των ΕΠΑΛ και ΤΕΕ" Παρασκευή, 23 Απριλίου 2010 στο
http://www.esos.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=7548:2010-04-23-04-57-56&catid=235:2009-12-01-11-46-50&Itemid=813

Διαβάζουμε

Κατά το Ακαδημαϊκό έτος 2010−2011, στη Σχολή Μονίμων Υπαξιωματικών, στη Σχολή Μονίμων Υπαξιωματικών Ναυτικού, στη Σχολή Τεχνικών Υπαξιωματικών Αεροπορίας, στη Σχολή Υπαξιωματικών Διοικητικών και στη Σχολή Ιπταμένων Ραδιοναυτίλων, σύμφωνα με απόφαση της υπ. Παιδείας Αννας Διαμαντοπούλου , θα εισαχθούν:

1. Κάτοχοι πτυχίου Β΄ κύκλου ΤΕΕ, σε ποσοστό δύο τοις εκατό (2%) επί του ποσοστού που αναλογεί σε όσους διαγωνίζονται κατ’ έτος στα μαθήματα της Γ΄ τάξης του Γενικού Λυκείου και υπάγεται στη γενική σειρά και στις ειδικές κατηγορίες του Ν. 3648/08.

2. Μαθητές της τελευταίας τάξης (Α΄ Ομάδας) των ΕΠΑΛ, σε ποσοστό έξι τοις εκατό (6%) επί του ποσοστού που αναλογεί σε όσους διαγωνίζονται κατ’ έτος στα μαθήματα της Γ΄ τάξης του Γενικού Λυκείου και υπάγεται στη γενική σειρά και στις ειδικές κατηγορίες του Ν. 3648/08.

1. Η εισαγωγή των υποψηφίων στις παραπάνω Σχολές γίνεται, εφόσον έχουν συγκεντρώσει στις εξετάσεις σύνολο μορίων, τουλάχιστον ίσο με το μισό του μέγιστου
δυνατού
, κατά φθίνουσα σειρά μορίων.

2. Τυχόν θέσεις που δεν πληρωθούν, μεταφέρονται και προστίθενται στις θέσεις των υποψηφίων από τα Γενικά Λύκεια.

Τι είχες Γιάννη, τι είχα πάντα!
Μικρό ποσοστό (6% αντί 29%) που δικαιούνται οι μαθητές της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, εν ισχύ η ΒΑΣΗ του 10, Χάρισμα των θέσεων στους μαθητές Γενικών Λυκείων ....

Οι κοινωνικές διακρίσεις στο φόρτε τους.

Και πάλι, τα συμπεράσματα δικά σας.

Ανώνυμος είπε...

Τελικα τι θα γινει με τις επαναληπτικες πανελλαδικες για τα ΕΠΑΛ??Εχει βγει καποια ανακοινωση??? Ενας μαθητης προσβληθηκε με λοιμωδη μονοπυρηνωση,δεν μπορει να γραψει μεχρι τον ιουνιο. τι θα γινει με αυτο το θεμα>/??

Γιώργος Στάμος είπε...

Φίλε μου που ρωτάς για τις επαναληπτικές εξετάσεις, μάλλον δεν θα ορισθούν, όπως τόσα χρόνια. Αφού βλέπεις ότι δεν μου απαντούν από το Υπουργείο σε πολλές ερωτήσεις μου για το θέμα (και πολλά άλλα εξίσου σημαντικά) σε blogs, επίσημα sites και e-mails, τις ίδιες ερωτήσεις είχα κάνει και πέρυσι. Τίποτε. Εφέτος αντέγραψαν με copy-paste την περυσινή εγκύκλιο απλώς αλλάζοντας τις ημερομηνίες και όπως δεν προβλέπονταν πέρυσι επαναληπτικές ΕΠΑ.Λ., έτσι και φέτος. Δυστυχώς με copy-paste αντιγράφονται και αναπαράγονται εσαεί και οι κοινωνικές διακρίσεις.

Πάντως κάνε ερώτημα και εσύ στο blog του υφυπουργού σαν σχόλιο στο "Εξετάσεις Τ.Ε.Ε." κάτω από τα δικά μου σχόλια όπου θίγω για πολλοστή φορά το θέμα.

http://panaretos.blogspot.com/2010/05/blog-post.html

Αν είναι πολλά τα ερωτήματα (δυστυχώς είναι τόσο λίγα), ίσως το ξανασκεφθούν και το ρυθμίσουν, είναι τόσο απλό. Αλλιώς τις θέσεις που χάνουν οι μαθητές μας τις χαρίζουν στα Γενικά Λύκεια, όπως βλέπεις από το αμέσως παραπάνω σχόλιό μου. Μεγάλη αδικία.

Αλλά και γιατί να αλλάξουν την εγκύκλιο; Μήπως την αλλαγή τη ζήτησε ΕΠΩΝΥΜΑ και ΔΗΜΟΣΙΑ κανένα στέλεχος της εκπαίδευσης; Μήπως κανένας πολιτικός ή δημοσιογράφος; Όχι βέβαια. Οι μαθητές της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, θαρρείς πως είναι αόρατοι στο υπάρχον εκπαιδευτικό μας σύστημα αλλά δυστυχώς και στην κοινωνία μας.

Θα αλλάξει αυτό στο νέο σχολείο; Το νέο Τεχνολογικό Λύκειο; Οι ραχιτικές υπάρχουσες δομές θα το επιτρέψουν; Δεν είμαι τόσο αισιόδοξος.

Αναγνώστες