Τρίτη 13 Απριλίου 2010

ΚΕΝΟΦΟΒΙΑ

Ή αλλιώς HORROR VACUI.Η κατάσταση εκείνη κατά την οποία ο ζωγράφος έχοντας αποδώσει το κύριο μοτίβο του έργου του έρχεται αντιμέτωπος με το φόβο του κενού χώρου.Στην καθ' ημας αρχαιότητα το κενό στο φόντο καλύπτονταν με διάφορα διακοσμητικά στοιχεία(ρόδακες ,ανθέμια...).Σε κάθε περίπτωση όμως αυτό το συναίσθημα της μη ολοκλήρωσης υπαγορευόταν από τη τεχνική αδυναμία του ζωγράφου να αποδώσει το βάθος.Να δώσει προοπτική στο θέμα του ή ,αν θέλετε,να εντάξει σε μια προοπτική το θέμα του.
Έλλειψη προοπτικής και συλλογικού οράματος χαρακτηρίζει κάθε εκπαιδευτκή μεταρρύθμιση.Η τελευταία γιατί να να αποτελεί εξαίρεση;Κυβερνήσεις αλλάζουν και μαζί τους και οι επιτροπές σοφών.Και κάθε νέα κυβέρνηση φέρνει τους ευφημισμούς της:"μεταρρύθμιση","Νέο Σχολείο".Πίσω από αυτά κρύβεται ο φόβος για το κενό,η αδυναμία τους να συλλάβουν μια προοπτική και να εμπνεύσουν ένα συλλογικό όραμα(άλλωστε πολιτική είναι η τέχνη του εφικτού).Το κενό αυτό γεμίζει με διακοσμητικά στοιχεία χωρίς ουσία.Η πρωτοπορία των σημερινών "καλλιτεχνών" του νέου σχολείου βρίσκεται στην αποτροπαϊκή φύση των διακοσμήσεων.Αυτοαξιολόγηση-αξιολόγηση.Μάλιστα,στην εποχή του ορθού λόγου η μαγεία σε αυτή τη γωνιά του κόσμου επικρατεί.Μ εαυτό το τρόπο θα συνετιστεί αυτός που πραγματικά φταίει για την κατάσταση που επικρατεί στην παιδεία μας.Ο ηθικά αξιοκατάκριτος εκπαιδευτικός ,ο αδιάφορος δάσκαλος,ο αρνητικός σε κάθε νέα ιδέα,ο βολεμένος καθηγητής.΄Ολοι μας.
Κλείνω εδώ γιατί βλέπω τους απολογητές του μεταμοντέρνου ορθολογισμού να με κοιτούν γελώντας ειρωνικά,χλευάζοντας το υφάκι μου...........

2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Μα τι ωραία που τα λέτε αγαπητέ Ζου. Δίνεις μια νότα φρεσκάδας και δυναμισμού στην Ανωλιοσιώτικη αυτή έπαλξη κι η τελευταλια "συμβίωση" σου με Γ.Σ.
Προσοχή !!! Είναι ο Γ.Σ. κι όχι η Γ.Σ. της ΕΛΜΕ ή όποιου άλλου. Αλήθεια πού χάθηκε το τρομερό, αιρετικό και παραγωγικό vlemma;

vlemma είπε...

λοιπον για να μην μακρυγορω..
αυτο που "ξεχωριζει" αυτο ειναι και το "προβλημα"!!!
πριν πολλα χρονια..
οι "καλοπροαιρετοι αστοι"..
ειτε με την μορφη φιλανθρωπιας
ειτε
με την μορφη κρατικης κοινωνικης πολιτικης...

ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΑΝ ΝΑ ΔΙΑΔΩΣΟΥΝ ΤΙς ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΕΣ ΤΟΥς "ΑΡΧΕΣ" ΣΤΙΣ ΚΑΤΩΤΕΡΕΣ ΤΑΞΕΙς!!!

Κι επειδη βλεπω προβλημα
ακομα κι εκει που δεν υπαρχει...(καταρα κι αυτη..)
υπηρετουμε συναδελφοι
ενα "πανισχυρο μεσο"
για την διαδοση των "αξιων"..
του "μηχανισμου"...

"ευαισθησια" του μηχανισμου κι οχι τυχαια υπαρχει στα παιδια..

στην ευημερια τους..
στην "καταλληλη" μορφωση τους...
στην εδραιωση "αξιων" και πραξεων που συντελουν στην
"οικονομικη επιτυχια"
και
στην "κοινωνικη ειρηνη"!!!

Αν λοιπον υπαρχει προβλημα ..
ΤΙΝΟΣ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΕΙΝΑΙ???

Αυτος που ισχυριζεται οτι υπαρχει προβλημα...
αυτος και εχει "ιδιοτελη" συμφεροντα σχετικα με το θεμα..

Υπαρχουν ανθρωποι
που ζουν
απο την "δηθεν" επιλυση καποιων προβληματων..
και γι αυτο εχουν συμφερον και προπαγανδιζουν
την αποψη
πως αυτα τα αλυτα και πολυ εξειδικευμενα προβληματα..
θα παραμεινουν "αλυτα" χωρις την
"δικη" τους "εξειδικευμενη" βοηθεια...

ΔΕΝ ΞΕΡΩ..εχω "απροθυμια" σε καθε "σωτηρα"...
μπορει βεβαια αυτο να ειναι και "ψυχικη διαταραχη"...

"ίδωμεν"...

Αναγνώστες