Παρασκευή 15 Ιανουαρίου 2010

ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ

Οι επιλογές της κάθε κυβέρνησης μήπως πλήττουν ανεπανόρθωτα την Παιδεία;

Πρόσφατα παραδείγματα που απαντούν καταφατικά στο ερώτημα αυτό είναι η τελευταία επιλογή της προηγούμενης κυβέρνησης για εκλογές στην αρχή της σχολικής χρονιάς 2009-2010, που «μπαχαλοποίησε» το ήδη αδύναμο σύστημα διοίκησης εξαιτίας της προεκλογικής αδράνειας και ρουσφετολογίας. Η νέα κυβέρνηση με αποφάσεις για αξιοκρατία και δικαιοσύνη επί χάρτου – κατάργηση(;) αναπληρωτών, ωρομισθίων κι αναιτιολόγητων αποσπάσεων - αλλά κι επιθέσεις σε βάρος των εκπαιδευτικών σε ό, τι αφορά την ευσυνειδησία και την επάρκειά τους, αναζητά το βηματισμό της για να υλοποιήσει το σχέδιο της.
Τα απόνερα από όλα αυτά τα ζει καθημερινά η εκπαιδευτική κοινότητα με στωικότητα κι ιώβιο υπομονή μα η λύση φαίνεται μηδαμινή.
Στο ΕΠΑΛ, την ΕΠΑΣ και το ΣΕΚ της περιοχής μας, παρατηρούνται πάρα πολλά κενά, ιδιαίτερα σε μαθήματα των ειδικοτήτων και λιγότερο γενικής παιδείας. Το ΕΠΑΛ έχει τη μερίδα του λέοντος στα κενά αυτά αφού στα τμήματα νοσηλευτών κι ηλεκτρολόγων ακόμη και σήμερα, που το 1ο τετράμηνο τελειώνει, δε γίνονται πάνω από τις μισές ώρες θεωρητικών και εργαστηριακών μαθημάτων των ειδικοτήτων αυτών και το ίδιο είχε συμβεί και με το τμήμα οικονομίας & διοίκησης ως το τέλος του Νοέμβρη. Τότε οι μαθητές προχώρησαν σε καταλήψεις στο ΕΠΑΛ και την ΕΠΑΣ με 2 αιτήματα: την κάλυψη των τεράστιων ελλείψεων σε καθηγητές ειδικοτήτων και το καυτό κτιριακό πρόβλημα.
Με βάση τα κενά πριν την κατάληψη κι όχι από την αρχή της χρονιάς, στο ΕΠΑΛ, στα τμήματα που προαναφέρθηκαν, χάνονταν 121 ώρες/εβ. ή 121ωρ.*9εβ.=1089 ώρες. (9εβδομάδες από την αρχή της χρονιάς ως τις 26/11 ).
Μετά τις Γιορτές και 40 ημέρες μετά την κατάληψη, τα κενά έφταναν στις 78 ώρες/εβ. και στην ΕΠΑΣ στις 31 ώρες/εβ. από την αρχή της χρονιάς στις ειδικότητες ηλεκτρολόγων, φαρμακείου και κομμωτικής. Σήμερα, 14/1/, καλύφθηκαν 49 ώρες με ωρομίσθιους στο ΕΠΑΛ κι 11 ώρες στην ΕΠΑΣ.
Έτσι, υπάρχουν ήδη στο ΕΠΑΛ 8 ωρομίσθιοι, αυτοί οι χαμάληδες και “stage” της εκπαίδευσης. Στη θέση τους θα μπορούσαν κάλλιστα να έλθουν 4 ή 5 αναπληρωτές…Αλλά με την πολιτική της νέας κυβέρνησης τα τεράστια αυτά κενά καλύπτονται με το άθλιο σύστημα των ωρομισθίων. Και θα ΄χει το σχολείο σίγουρα 11 ωρομίσθιους-παρίες, το ¼ του συλλόγου διδασκόντων, για να σταθεί στο ύψος του παιδαγωγικού και διδακτικού του έργου…
Όμως η μη πραγματοποίηση των μαθημάτων των ειδικοτήτων κι η δραματική υποβάθμιση του παιδαγωγικού και διδακτικού έργου των εκπαιδευτικών, βάλλει ευθέως κατά της υπόστασης ενός Επαγγελματικού Λυκείου και Σχολής κι υποσκάπτει τα θεμέλια της επαγγελματικής εκπαίδευσης.
Αυτή η κατάσταση είναι ντροπή για τη χώρα μας και την Παιδεία.

Το Δ.Σ της Ε.Λ.Μ.Ε

5 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Όσο συνάδελφοι θα δέχονται για μισά μόρια να καλύπτουν τις εκπαιδευτικές ανάγκες, τόσο θα συνεχίζουν να υπάρχουν προβλήματα. Κανένας να μην πηγαίνει για ωρομίσθιος!

Ανώνυμος είπε...

Καθυστερημένο σχόλιο για τις 20/1/. Φίλε μου είναι σα να λες ότι φταίνε οι ενοικιαζόμενοι εργαζόμενοι, οι άλλοι στα stage κλπ. Εδώ έρχονται γιατροί εργαζόμενοι για τις 11 ώρες της ωρομισθίας. Ο κόσμος ψάχνει άκρες να λύσει άμεσα θέματά του, όταν ζορίζεται και δυστυχώς τότε δε λειτουργεί ηρωικά, επαναστατικά ούτε και συνειδητοποιημένα. Αν γινόταν αυτό, ο κάθε εκμεταλλευτής θα΄ταν μαζεμένος και μεις θα΄χαμε το πάνω χέρι.

Ανώνυμος είπε...

Τελικά από τις 5/2/ καλήφθηκαν όλα τα κενά και φυσικά μόνο με ωρομίσθιους. Έτσι, έχουμε από τους 55 συναδέλφους τους 14 ωρομ, δηλαδή, μια ειδιλλιακή εικόνα για την παραγωγή παιδαγωγικού και διδακτικού έργου. Άντε και να τους 100στίσουμε!!!
Για να σοβαρευτούμε,όμως, ο Σύλλογος διαμαρτύρεται εγγράφως προς τη δίοίκηση γι΄αυτήν την ξεφτίλα...Από τις 8/2/ η διαμαρτυρία τους κοινοποιήθηκε και περιμένουμε τις θέσεις τους.
XTK

Ανώνυμος είπε...

ΑΠΟΦΑΣΗ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ
1ου ΕΠΑΛ ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΩΝ
Ο Σύλλογος Διδασκόντων του 1ου ΕΠΑΛ ΄Ανω Λιοσίων επανεξετάζοντας τα μέχρι τώρα δεδομένα που σχετίζονται με την ομαλή λειτουργία του σχολείου και την εφαρμογή του αναλυτικού προγράμματος, κατέληξε στα παρακάτω συμπεράσματα:
1.Από την αρχή του σχολικού έτους η απώλεια ωρών, λόγω της μη κάλυψης θέσεων από διδακτικό προσωπικό, έφτανε στις 121 διδακτικές ώρες την εβδομάδα. Μετά τις 8/1/10 τα κενά έφταναν στις 78 ώρες την εβδομάδα ενώ, τελικά, στις 4/2/10, καλύφθηκαν όλα τα κενά με πρόσληψη επιπλέον ωρομισθίων καθηγητών και μόνο.
2.Μέχρι το τέλος του Α΄ τετραμήνου εξακολουθούσαν να υπάρχουν σοβαρά κενά, παρά τις όποιες προσπάθειες μείωσης τους, και μάλιστα σε εργαστηριακά μαθήματα ειδικοτήτων. Και σήμερα το σχολείο μας καλείται να λειτουργήσει με 14 από τους 55 εκπαιδευτικούς να είναι ωρομίσθιοι. Η πρόσληψη των συναδέλφων ως ωρομισθίων και όχι ως αναπληρωτών πλήττει τους ίδιους - βυθίζοντας τους σε εργασιακή ανασφάλεια και απομονώνοντας τους από το δικαίωμα οργανικής ένταξης στις εκπαιδευτικές διαδικασίες - αλλά και το ίδιο το σχολείο και τη λειτουργία του. Οι ιδιαιτερότητες του κάθε μαθητή κι η προσπάθεια τόνωσης του ενδιαφέροντός του, καθώς κι η διαμόρφωση των διδακτικών στόχων, δεν επιτυγχάνονται μόνο ατομικά αλλά και συλλογικά. Με τη συμμετοχή στις παιδαγωγικές συνεδριάσεις του Συλλόγου Διδασκόντων, στα συμβούλια τάξης, στις συναντήσεις των εκπαιδευτικών μεταξύ τους αλλά και με τους σχολικούς συμβούλους και τους γονείς. Σε όλα τα παραπάνω ένας εκπαιδευτικός ως ωρομίσθιος δεν συμμετέχει.
3.Τέλος το έλλειμμα αυτό των διδακτικών ωρών συνιστά και έλλειμμα στη μορφωτική ολοκλήρωση των μαθητών μας αλλά και στη τεχνική και επαγγελματική κατάρτιση τους.
Λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω δεδομένα που έχουν διαμορφωθεί στα μισά του σχολικού έτους, ο Σύλλογος Διδασκόντων του ΕΠΑΛ Άνω Λιοσίων θεωρεί ότι :
1.Η συγκεκριμένη κατάσταση είναι υπονομευτική για τον μορφωτικό μας ρόλο και μας εκθέτει στα μάτια των μαθητών και της τοπικής κοινωνίας.
2.Μια τέτοια υποβάθμιση του σχολείου ως κοινωνικού θεσμού και των λειτουργών του σε όλες τις βαθμίδες, δεν πρέπει να είναι ανεκτή.
3.Επιπλέον η ανοχή των εκπαιδευτικών απέναντι στις δυσλειτουργίες του κρατικού μηχανισμού είναι πεπερασμένη. Ημίμετρα, όπως η μαζική πρόσληψη ωρομισθίων αντί αναπληρωτών ή μόνιμων εκπαιδευτικών και σκέψεις για εσωτερικές ρυθμίσεις ώστε η κάλυψη των κενών να γίνει με τους υπάρχοντες εκπαιδευτικούς, επ’ ουδενί δεν πρέπει να γίνονται ανεκτές. Η επικράτηση αυτής της λογικής δημιουργεί περισσότερα προβλήματα από αυτά που υποτίθεται ότι λύνει και αποκρύπτει την αθέτηση της στοιχειωδέστερης υποχρέωσης του Κράτους απέναντι στη Δημόσια Εκπαίδευση.

vlemma είπε...

το 1900 η παιδεια μας ...εφτιαχνε στρατιώτες..

το 2010 η παιδεία..
ΠΡΕΠΕΙ να φτιάχνει ανθρώπους που..

θα εργάζονται ολη μερα

με αγχος...

με stress..

με την αγωνια της μη επιτυχιας να στεκει πανω απο το κεφαλι τους..

με την διασκεδαση τα sports και τα hobbies να θεωρούνται αμαρτιες..

με την ρομποτικη παρακολούθηση και οχι την κριτική σκέψη..

με καμμια "γνωση" για τον "εαυτο"...

ΑΥΤΟ ΑΛΛΩΣΤΕ δεν θελει και η εξουσια απο τους ενηλικες???

ΑΥΤΟΣ ΑΛΛΩΣΤΕ δεν ειναι και ο "ρολος" του σχολείου???

Να "στρωνουμε" τ' ατιθασα τ' αλογατα για να "μπουν" στην κοινωνια με το σωστο "σκεπτικο" της εποχης..

ΑΝ Η ΠΑΙΔΕΙΑ..
ΗΘΕΛΕ ΝΑ ΦΤΙΑΞΕΙ ΣΩΣΤΑ ΣΚΕΠΤΟΜΕΝΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΘΑ ΤΟ ΕΚΑΝΕ..

ΔΕΝ ΘΕΛΕΙ...

Αναγνώστες