Πέμπτη 12 Φεβρουαρίου 2009

Παιδαγωγική συνεδρίαση

Η Μαργαρίτα η Μαργαρώ
Πήγε στο ΕΠΑ.Λ το τρομερό


Και διατυπώθηκαν σκέψεις κι ανταλλάχθηκαν απόψεις για θέματα παιδαγωγικού και διδακτικού ενδιαφέροντος!!!
Η έλευση της σχολικής συμβούλου για την παιδαγωγική συνάντηση του συλλόγου ήταν τελικά μια καλή ευκαιρία για όλους μας να θέσουμε διάφορα ζητήματα, να προβληματιστούμε, να δούμε τι καλύτερο μπορούμε να κάνουμε με τα μαθήματα και τους μαθητές μας.

Μια πολύ βασική παρατήρηση, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά τα μαθήματα γενικής παιδείας, είναι, νομίζω, πως δεν ανταποκρίνονται στις μαθησιακές ανάγκες των περισσότερων παιδιών του ΕΠΑ.Λ, αλλά σίγουρα και πολλών του Γενικού Λυκείου. Αυτό συμβαίνει γιατί, χωρίς μάλλον καμιά σκέψη, μεταφέρθηκαν απαράλλαχτα βιβλία και ύλη στο ΕΠΑΛ, αν και ήδη είχαν αποδειχθεί αρκετά ανεπαρκή ή άχρηστα ακόμη.

Ας καταγράψουμε και τις υπόλοιπες παρατηρήσεις και σκέψεις μας, ως μέρος ενός διαλόγου για τα σχολειά μας, που δε ξεκίνησε γιατί πολύ απλά δεν είχε σταματήσει, αλλά τώρα αποτυπώνεται ένα ίχνος του σ΄αυτήν εδώ τη γωνιά.


ΧΚΤ


1 σχόλιο:

ΖΟΥΚΥΔΙΔΗΣ είπε...

ΠΕΡΙ ΗΡΩΙΣΜΟΥ ΔΟΚΙΜΙΟΝ
Οταν υπάρχει ένδεια προθέσεων ,χρημάτων,σχεδιασμού επιστρατεύνονται μεταφυσικά τεχνάσματα για να κινητοποιηθεί ο μηχανισμός .Ξαφνικά ο εκπαιδευτικός από μαυρό πρόβατο της κοινωνίας,ο κύρος υπαίτιος της κατάστασης στην παιδεία,αυτός που αρνείται την αξιολογηση του ,γίνεται ΗΡΩΑΣ.Πρέπει να παλέψει με όλα τα προβλήματα και να βγεί νικητής .Αυτή είναι η μοίρα του ήρωα.Είμαστε άλλωστε μια φτωχή χώρα δεν μπορούμε να τα περιμένουμε όλα από αυτή,αδιανόητο.
Για αυτούς που βαυκαλίζονται εύκολα να δώσουμε μερικά χαρακτηριστικά του ΗΡΩΑ που βέβαια είναι και διαχρονικά.
1ον Ο Ηρωας είναι εξ ορισμού νεκρός
2ον Είναι πάντα προϊόν κατασκευής γιανα εμπνεύσει και τους υπόλοιπους να ακολουθήσουν το παράδειγμα του
3ον Γράφεται στην ιστορία με χρυσά γράμματα χωρίς να ερωτηθεί ο ίδιος.
4ον Θα προτιμούσε να μην είχε ηρωοποιηθεί και να ήταν ζωντανός.
5ον Όσο ήταν ζωντανός θα ήθελε να είχαν λυθεί τα βασικά του προβλήματα ώστε να μη χρειαζόταν να γίνει ήρωας.

Τώρα επειδή από τους γονείς κληρονομείς τη διάθεση να γίνεις ήρωας (ειδικά άν είσαι λεβεντοτσολιάς)καλό είναι να συνέλθουμε όλοι και να δούμε τί μπορούμε να κάνουμε χωρίς να βασανιζόμαστε από τιςπαραινέσεις κάθε Μαργαρίτας –Μαργαρως που μας παραπέμπουν στις σινε –εποποιϊες του Τζειμς Παρις (ΑΕΡΑ_ΑΕΡΑ_ΑΕΡΑ,Οι γενναιοι του Βορρά και άλλα τέτοια φαιδρά και δημώδη)

ΜΙΚΡΗ ΤΑΠΕΙΝΗ ΣΥΝΔΡΟΜΗ.
ΕΚΕΙ ΠΟΥ Ο ΣΟΦΟΚΛΗΣ ΣΥΝΑΝΤΑ ΤΟΝ ΤΣΕ
Γενιές ολόκληρες γνώρισαν ως πρότυπο ήρωα το πρόσωπο της Αντιγόνης.Αυτή σπάει τογήινο περίβλημα της και εξυψώνεται στη σφαίρα του ανώτερου ηθικού όντος.Κανείς όμως δεν μπορεί να κατηγορήσειτην Ισμήνη για την άρνηση της να ακολουθήσει την αδερφή της.Ο Κρέοντας έχει ένα πολύ σημαντικό ρόλο.Ενώ το έγκλημα έχει ομολογηθεί αυτός εξακολουθεί να την ανακρίνει για τα κίνητρα της και προσπαθεί να τσακίσειτο φρόνημα της.Ο σκοπός προφανης.Ο Κρέοντας θέλει να πετύχει το διπλό θάνατο της Αντιγόνης.Ο φυσικός θάνατος της είναι αναπόφευκτος.Πρέπει όμως να πεθάνει και η ανάμνηση της ως ηρωίδας που τόλμησε να αμφισβητήσει τα γήινα και παραδεκτά.Φυσικά η εξέλιξη αποβαίνει εις βάρος του Κρέοντα για να βρεί η νέμεσις την τίσιν της .
Θα τολμήσω την ιεροσυλία και θα πω ότι το αντίστοιχο της Αντιγόνης είναι ο Τσε .Ενέπνευσε και εμπνέει ολόκληρες γενιές να ακολουθήσουν το παράδειγμα του.Από τον Σοφοκλή όμως μέχρι τις μέρες μας έχει κυλήσει πολύ νερό στο αυλάκι.Οι εξουσίες έχουν βρεί τρόπους να σκοτώνουν και την ανάμνηση του ήρωα πολύ πιο αποτελεσματικά από τον Κρέοντα.Ο Τσε έγινε μπλουζάκι,περικάρπιο,ενώτιο,σώβρακο και κάθε λογής εμπορεύσιμο είδος .Το πρόσωπο του ,περιέργως πως,δεν απαγορεύτηκε να κυκλοφορήσει ικανοποιώντας τους νόμους της αγοράς.Απογυμνώθηκε από το ιδεολογικό του περιεχόμενο και εξέπεσε στο επίπεδο ενός απλού συμβολικού μηνύματος για κάθε «επαναστατημένο νιάτο».Υπ’ αυτή την έννοια ο Τσε πεθαίνει καθε μέρα στη Βολιβία (και στα παζάρια του κόσμου!).
Ε,λοιπόν μην ψάχνετε για ήρωες.Δεν θα ενδώσω............

Αναγνώστες