Σάββατο 14 Ιανουαρίου 2012

Αλήθεια,ποιός πιστεύει ότι η αξιολόγηση είναι για το καλό της παιδείας;Σίγουρα υπάρχουν πολλοί.Κάποιοι αισθάνονται ότι η μόνη λύση για μια ενιαία πορεία προς το μέλλον περνάει από ενιαίους μηχανισμούς ελέγχου της ποιότητας της παρεχόμενης παιδείας στους νέους μας.Κάποιοι αλλοι ίσως έχουν ιδιοτελείς σκοπούς πίσω από την προσφερόμενη υποστήριξη τους στο μέτρο.Θέλουν να ξεχωρίσουν άμεσα από τους υπόλοιπους και την υπεροχή τους να την εξαργυρώσουν με διοικητική σταδιοδρομία.θεμιτό(;).
Ποια είναι τα ποιοτικά χαρακτηριστικά της αξιολόγησης;
Ηθικές αρετές ενός εκπαιδευτικού(αυταπαρνηση,ευσυνειδησία)αξιολογούνται; Κι αν ναι, πώς;
Η αυτοαξιολόγηση γιατί δε είναι πια στην ατζέντα των συζητήσεων;(¨ηταν μέχρι να ολοκληρωθούν τα πιλοτικά προγράμματα και να καταναλωθούν τα κονδύλια
).
Υπάρχει κάποιος συνολικός σχεδιασμός για την παιδεία κι απο εκεί να καθοριστούν οι επιμέρους στόχοι προς αξιολόγηση;
Ο ευρύτερος σχεδιασμός, ο παραπάνω,καθορίζεται από τον ΟΟΣΑ;

Οι απαντήσεις μάλλον είναι απότέλεσμα του πώς βλέπει ο καθένας τον μικρόκοσμό του....

Τι χρειάζεται; Κοινωνικό συμβόλαιο για την παιδεία.Προϊόν διαλόγου. Να καθορίσουμε τι παιδιά θέλουμε να βγαίνουν από τα σχολεία μας.Τιμέλλον κτίζουμε για αυτά και μέσα από αυτά.Ένα μέλλον με χαρακτηριστικά του τόπου και της παράδοσης του ίσως και όχι σχεδιασμούς που αφορούν σε αποικιοκρατούμενη πνευματικα και ηθικά περιοχή.
Η αξιολόγηση είναι μια μυστικιστική διαδικασία που μετατρέπει το υλικό σε θείο, τις απολύσεις (ή τον φόβο των απολύσεων) σε επάνασταση για την παιδεία........

6 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

ΠΟΙΑ Η ΣΧΕΣΗ ΤΟΥ ΕΠΟΜΕΝΟΥ ΚΕΙΜΕΝΟΥ ΜΕ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ;;;

EKΘΕΣΗ ΜΑΘΗΤΗ 6ης ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟΝ ΟΡΟ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ

Σκέφτομαι και γράφω: «Η δημοκρατία στην Ελλάδα σήμερα». Του μαθητή της 6ης Δημοτικού Πέτρου Σαλ.......
Η δημοκρατία γεννήθηκε πρώτη φορά πριν από χιλιάδες χρόνια στην Ελλάδα και μετά απλώθηκε σ' όλο τον κόσμο πολύ γρήγορα, παρόλο που δεν υπήρχε Ιντερνετ. Η δημοκρατία είναι το πιο σπουδαίο από τα πολιτεύματα, είναι πολύ καλό πράγμα.
Αν δεν ήταν, θα την είχαμε καταργήσει όπως τα θερμόμετρα με τον υδράργυρο.
Δημοκρατία στην Ελλάδα σήμερα σημαίνει να μπορείς να λες ελεύθερα τη γνώμη σου, φτάνει να συμφωνεί μαζί σου ο Πρετεντέρης, η Τρέμη και ο Πρωτοσάλτης. Δημοκρατία επίσης είναι να μπορείς να διαδηλώνεις ελεύθερα για ό, τι πράγμα θέλεις.
Υπάρχουν χιλιάδες διαδηλώσεις για να πηγαίνεις κάθε τόσο. Θα ήθελα κι εγώ να πάω σε μια διαδήλωση που θα λέει ότι μπορούμε να τρώμε ελεύθερα σουβλάκια, τσίζμπουρκερ και άλλα σκατοφαγιά κάθε μέρα κι όχι 1 φορά το μήνα, αλλά δεν έχει φτιαχτεί ακόμα τέτοια διαδήλωση.
Σ' αυτές που γίνονται σήμερα οι μεγάλοι διαδηλώνουν για το ίδιο πράγμα αλλά ξεχωριστά.
Άμα βρεθούνε όλοι αυτοί που κατεβαίνουν στους δρόμους μαζί, μπορεί να τσακωθούνε και να αρχίσουνε τις μπουνιές.
Στις διαδηλώσεις περνάς ωραία, είναι σκέτη περιπέτεια, αρκεί να φοράς μάσκα, γυαλιά και να αντέχεις το ξύλο.
Οι μεγάλοι που πηγαίνουν σ' αυτές καλά θα κάνουν να αγοράζουν δικά τους γυαλιά γιατί την τελευταία φορά που πήγε ο μπαμπάς μου, μου πήρε τα γυαλιά του κολυμβητηρίου για να μην τον τσούζουν τα μάτια του και μου τα έχασε. Εγώ νεύριασα και μετά ...τσακώθηκε με τη μαμά που τον έλεγε άχρηστο και πως αν ήταν άξιος θα έτρωγε κι αυτός μερικά λεφτά από αυτά που τρώγανε και οι άλλοι και τώρα δε θα αναγκαζόταν να τρέχει στις διαδηλώσεις, και να τρώει ξύλο, 40 χρονών άνθρωπος, αλλά δεν πολυκατάλαβα τι εννοούσε.
Στη Δημοκρατία ψηφίζεις όποιον θέλεις για να γίνει βουλευτής και μετά άμα δε σου αρέσει μπορείς να τον βρίσεις, να τον φασκελώσεις ή να του πετάξεις αυγό ελεύθερα. Αυτός όμως όσες βρισιές κι αν ακούσει δεν το κουνάει από τη θέση του, δεν καταλαβαίνει Χριστό.
Οι διαφορετικοί βουλευτές μέσα στη Βουλή φωνάζουν, τσακώνονται, κάνουν τους εχθρούς και τους μαλωμένους και καμιά φορά βρίζουν ο ένας τον άλλο. Ένας είπε τους άλλους γαϊδούρια προκαιρού και μετά αυτοί τον κάνανε Υπουργό.
Άρα στη Δημοκρατία μπορείς να βρίζεις ελεύθερα άμα είσαι μεγάλος. Άμα πάλι είσαι μικρός, μπορεί να σε βάλει η δασκάλα τιμωρία γιατί είπες το Θοδωρή, μαλακοπίτουρα.
Σήμερα στην Ελλάδα έχουμε Δημοκρατία που είναι καλή. Το αντίθετο της Δημοκρατίας είναι η Χούντα που είναι κακή. Είναι αυτή που είχε ο μπαμπάς όταν ήταν μικρός. Στη Χούντα δεν κάνουν εκλογές και δεν κλείνουν τα σχολεία 4 μέρες.
Ούτε τώρα κάνουμε εκλογές γιατί θα είναι καταστροφή για τον τόπο, λένε όλοι στις τηλεοράσεις, που δε θέλουν να χάνουμε μαθήματα και να μείνουμε αγράμματοι.
Σήμερα έχουμε για πρωθυπουργό έναν πολύ καλό κύριο τον Παπαδήμο που αρέσει πολύ στη γιαγιά γιατί είναι σοβαρός, όμορφος, τα λέει ωραία απέξω χωρίς να τα διαβάζει σαν τον προηγούμενο, και έχει έρθει απ' το εξωτερικό.
Η γιαγιά που έχει Αλσχάιμερ νομίζει ότι είναι ο βασιλιάς και απορεί γιατί δε φοράει στολή. Το βασιλιά δεν τον είχε ψηφίσει κανείς για να μας κυβερνά, αλλά ούτε και τούτον τον έχει ψηφίσει κανείς, γι' αυτό μπερδεύεται η γιαγιά.
Δημοκρατία ακόμα είναι να κάνεις ότι λένε οι πιο πολλοί. Στο σχολείο μου δεν έχουμε δημοκρατία γιατί ενώ είμαστε 25 παιδιά στην τάξη, κάνουμε πάντα αυτό που θέλει η δασκάλα μας.
Στο σπίτι μας πάλι έχουμε δημοκρατία. Κάνουμε πάντα αυτό που θέλουμε ο αδερφός μου, η μαμά μου κι εγώ.
Είμαστε πιο πολλοί απ' τον μπαμπά μου. Είμαστε ο λαός. Και ο μπαμπάς είναι ένας καλός κυβερνήτης που μας ακούει.
Και στην Ελλάδα έχουμε δημοκρατία και στο σπίτι έχουμε δημοκρατία και θα ήμασταν όλοι ευτυχισμένοι αν εκτός από δημοκρατία, ο μπαμπάς είχε και δουλειά.

vlemma είπε...

....μελοδραματικό....
περισσοτερο κλαμα...
σε ταινιες του τυπου...

Πουλημένη απ’ τη Μητέρα της (1954, La Strada) Federico Fellini

Ότι μου Αρνήθηκαν οι Άνθρωποι (1952, Umberto D.) Vittorio de Sica

Πατέρας Αφέντης (1977, Padre Padrone) Paolo & Vittorio Taviani

vlemma είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
xtk είπε...

ΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΜΑΖΕΨΩ ΤΟ ΜΥΑΛΟ ΜΟΥ, ΑΚΟΛΟΥΘΩ ΤΙΣ ΣΚΕΨΕΙΣ ΤΟΥ ΖΟΥΚΗ ως ακολούθως.(ΧΤΚ)

Από Γεωργία Βαλωμένου

Μια και το εκπαιδευτικό μας σύστημα, όπως όλα δείχνουν, επιστρέφει σε άλλες, παλιότερες δεκαετίες, θεώρησα σχετικά επίκαιρα τα παρακάτω ευφυολογήματα που έλαβα με mail και τα αναδημοσιεύω:

Την περίοδο του Εθνικού διχασμού στην Κρήτη, ένας επιθεωρητής δημοτικής εκπαίδευσης ανέβαινε μ’ ένα μουλάρι σ’ ένα ορεινό και δύσβατο χωριό, για να επιθεωρήσει τον εκεί δάσκαλο. Στο δρόμο που επήγαινε συναντά έναν αγωγιάτη και τον ρωτά: «Δε μου λες, πατριώτη, ο δάσκαλος τι είναι; Βενιζελικός ή βασιλικός;». «Βενιζελικός», απαντά ο αγωγιάτης. «Α, το γαϊδούρι.» σχολίασε ο επιθεωρητής. Ο αγωγιάτης όμως ήταν Βενιζελικός και φίλος του δασκάλου και έτρεξε να μεταφέρει στον δάσκαλο τη στιχομυθία. «Το. και το., δάσκαλε. Σε είπε γαϊδούρι». Την επομένη μπαίνει ο επιθεωρητής στην τάξη και ρωτά το δάσκαλο ποιο είναι το μάθημα της ημέρας. «Τα σημεία της στίξεως», απαντά ο δάσκαλος. “Ας δούμε, λοιπόν, τι ξέρουν τα παιδιά”, λέει ο επιθεωρητής. Ο δάσκαλος σήκωσε ένα μαθητή, τον Σήφη, στον πίνακα και του είπε να γράψει τη φράση: “Ο επιθεωρητής είπε, (κόμμα), ο δάσκαλος είναι γαϊδούρι (τελεία). Αφού, έκπληκτος ο μαθητής, το έγραψε, τον ρωτά ο δάσκαλος: “Ποιος είναι, παιδί μου, γαϊδούρι;”. “Ο δάσκαλος”, ψέλλισε ο μαθητής. “Και ποιος το είπε;”. “Ο επιθεωρητής, κύριε”. “Ωραία”, είπε ο δάσκαλος. “Σβήσε τώρα το κόμμα και βάλ’ το αλλιώς”: Ο επιθεωρητής, (κόμμα), είπε ο δάσκαλος, (κόμμα), είναι γαϊδούρι”. Μόλις τελείωσε ο μαθητής, τον ρωτά ο δάσκαλος: “Ποιος είναι τώρα, παιδί μου, το γαϊδούρι;”. “Ο επιθεωρητής”, απαντά δειλά ο μαθητής. “Και ποιος το είπε;” “Ο δάσκαλος”, απαντά ο μαθητής. Οπότε στρέφεται ο δάσκαλος στην τάξη και λέει: “Είδατε παιδιά τι κάνουν τα κόμματα; Πότε βγάζουν γάιδαρο τον επιθεωρητή και πότε το δάσκαλο”…!

Αν σας φαίνεται προϊόν μιας ανεπιστρεπτί παρελθούσας περιόδου, δεν έχετε ακούσει μάλλον για τη σύνδεση του βαθμού – μισθού με την αξιολόγηση.

xtk είπε...

ΝΑ ΜΗΝ ΤΑ ΞΕΧΑΣΩ:
1. ΜΠΡΑΒΟ ΣΤΟ ΚΟΥΡΑΓΙΟ ΤΟΥ ΤΡΟΜΕΡΟΥ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗ ΤΟΥ ΜΠΛΟΓΚΑΚΙΟΥ ΜΑΣ ΠΟΥ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ Ο,ΤΙ ΜΑΣ ΚΑΠΝΙΣΕΙ ΕΜΑΣ ΤΩΝ ΑΔΑΩΝ...
2. ΧΑΙΡΕ "ΒΛΕΜΜΑ" ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΑΝΕΜΦΑΝΙΣΗ ΣΟΥ. ΟΜΩΣ ΑΠΟ ΠΟΥ ΠΡΟΚΥΠΤΕΙ ΤΟ ΤΟΣΟ ΔΑΚΡΥΒΡΕΚΤΟ ΞΕΚΙΝΗΜΑ;;;
ΧΤΚ

vlemma είπε...

σ'ενα Blogg λογου...μας αρεσει να πιστευουμε πως ο Λογος καθοδηγει τη ζωη μας (...)και να..τα λογια τα ΜΕΓΑΑΛΑΑ!!!!Αν τα λογια που γραφουμε,εβλεπαν τις πραξεις μας..θα κοκκινιζαν...
Αν υποβάλλουμε τα λογια στην υπερτατη δοκιμασια της "πραγματικης εμπειριας"....θα ειναι οπως με το ασετον και το μανο...
Ξ ε β α φ ο υ ν...
Παρ'ολα αυτα ομως..καπου βοηθουν και οι φαντασιακες κατασκευες του "λογου"...
Βοηθουν στο μεγαλης διαρκειας,βαθυ και συγκεχυμενο ονειρο μας...
Το ιδιο και η εννοια Δημοκρατια...
Η αναζητηση "νοηματος" στην λεξη Δημοκρατια,μοιαζει με την αναζητηση μορφων στα συννεφα!!!
Ο καθενας..βλεπει ..οτι θελει...
(αναλογα σε πιο κυκλο με κιμωλια, ειναι κλεισμενος και αναλογα σε ποια "διαταξη" θελει να βαλει τα πραγματα...

Αναγνώστες