Δευτέρα 26 Οκτωβρίου 2009

Requiem for a logo…


Θυμηθείτε, το δυνατό ξεκίνημα … :

«Κτιριακό πρόβλημα ΕΠΑΛ Άνω Λιοσίων ...Φτάνει πια….
Υπογραφή : Ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ ΤΟΥ 1ου ΕΠΑ.Λ. ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΩΝ
Αναρτήθηκε από Επαγγελματικό Λύκειο Άνω Λιοσίων στις Πέμπτη, Δεκέμβριος 04, 2008

Σήμερα, 26 Οκτωβρίου 2009 (327 μέρες μετά), αλλαγή τίτλου.


Δεν έχει μεγάλη διαφορά το νέο logo.
Ή μήπως έχει;

Το πρώτο έπαιξε το ρόλο του, στα δύσκολα. Φώναξε, κινητοποίησε, ενημέρωσε, πρόβαλε, πρότεινε, συζήτησε, αγκάλιασε, αφουγκράστηκε, διαφώνησε, ενεργοποίησε, γκρίνιαξε, ίσως και αερολόγησε, διασκέδασε, φιλοξένησε σκέψεις και απόψεις. Ταυτόχρονα, έμμεσα ή άμεσα, δίκαια ή άδικα, αγνοήθηκε, θεωρήθηκε περιττό, ίσως επικίνδυνο, παρεξηγήθηκε. Δηλαδή πραγματικά έζησε. Και ακούστηκε.
Και είχε και αποτελέσματα.
Είναι ορατά, υπαρκτά.
Τι; Δεν τα βλέπετε; Κοιτάξτε καλύτερα, σκεφτείτε …. Διαβάστε λίγες αναρτήσεις, έστω και τώρα (φιλοξενούνται όλες στο «νέο» blog).
Χάθηκε ίσως μια μάχη. Ποια; Φύγανε δυο λέξεις. «Σύλλογος Διδασκόντων». Αυτό σημαίνει – και έτσι έγινε – ότι το blog δεν αναγνωρίσθηκε ποτέ σαν blog του Συλλόγου.
Δεν έχει όμως τόση σημασία. Ο Σύλλογος είναι μια ομάδα εκπαιδευτικών που λειτουργεί με κανόνες, καταστατικό και πρέπει ό,τι γράφεται σε ένα blog Συλλόγου να έχει την έγκρισή του, πράγμα που πρακτικά είναι ανέφικτο. Και πράγματι δεν είναι σωστό να μπαίνουν επιτροπές κρίσης κειμένων (λογοκρισίας), ούτε μπορεί να συνεδριάζει κάθε 2 μέρες για έγκριση κειμένων κ.λπ.
Είναι λοιπόν λιγότερο χρήσιμο το «νέο» blog;
Όχι φυσικά. Το αντίθετο. Δείτε το αλλιώς. Στη νέα μορφή το blog είναι πιο ανοιχτό, πιο ελεύθερο, πιο δυνατό ίσως γιατί φιλοδοξεί να περιλάβει πολύ περισσότερες απόψεις, προτάσεις, κρίσεις, διαφωνίες, συζητήσεις και από εκπαιδευτικούς που δεν ανήκουν στο Σύλλογο (που δεν απαγορευόταν και πριν φυσικά).
Έχει λοιπόν ρόλο σημαντικό να παίξει. Ας γίνει λοιπόν πιο … φλύαρο, πιο δηκτικό, πιο ουσιαστικό, πιο ενεργό.
Kαι επειδή η ιστορία επαναλαμβάνεται ….
Ακριβώς όπως ξεκίνησε το παλιό blog, και στο «νέο», από τις πρώτες αναρτήσεις θα είναι ένα υπόμνημα για το … κτηριακό πρόβλημα του 1ου ΕΠΑ.Λ. Άνω Λιοσίων. Ψήνεται λίγο ακόμη, όπου να’ ναι βγαίνει.
Ναι, καλά ακούσατε.
Δεν λύθηκε ακόμη το κτηριακό πρόβλημα του 1ου ΕΠΑ.Λ. Άνω Λιοσίων.
Των μαθητών του 1ου ΕΠΑ.Λ. Άνω Λιοσίων.
Της κοινωνίας των Άνω Λιοσίων.
Της κοινωνίας της Ελλάδας του 21ου αιώνα.
Ναι, μ.Χ.

Τι; Απορείτε; Όχι, όχι. Δείτε τις φωτογραφίες πάνω δεξιά, φιλοξενούνται και στο «νέο» blog. Δεν χρειάστηκε να τις αλλάξουμε. Ισχύουν ως έχουν !!!.
Μείνετε συντονισμένοι. Ακόμη καλύτερα, μιλήστε, γράψτε (και χειρόγραφα δεκτά, θα ανέβουν σε χρόνο dt …). Καλή αρχή.

Παρασκευή 16 Οκτωβρίου 2009

Προτάσεις Παιδαγωγικές κ Διδακτικές

Η εκλογή της νέας κυβέρνησης κι οι επικείμενες προγραμματικές δηλώσεις της στη Βουλή για την εξασφάλιση ψήφου εμπιστοσύνης, ανοίγουν ένα ευρύ πεδίο για διάλογο, και πάλι, με ουσιαστικές ιδέες και προτάσεις προς άμεση εφαρμογή ή απόρριψη.
Έτσι, παραθέτουμε νέες προτάσεις ή αναδιατυπώνουμε παλαιότερες ως συμβολή σε μια διαλογική διαδικασία που οφείλει να έχει σαφείς στόχους προς επίτευξη. Αυτό θα οδηγήσει στην υλοποίηση σχεδιασμών ή στο ξεκαθάρισμα θέσεων κ ιδεών με διακύβευμα μια κοινωνική πανστρατιά για την ανοικοδόμηση ενός βελτιωμένου εκπαιδευτικού συστήματος.

Τετάρτη 7 Οκτωβρίου 2009

ΕΘελοντική Ομάδα ΠΕΝΤΕΛΗ SOS



Επειδή δεν μπορούμε να αποδεχτούμε την καμένη γη,αυτό μας οδηγεί στο να προσπαθήσουμε να βοηθήσουμε στη φυσική αναδάσωση.
Όποιος θέλει και μπορεί τον καλούμε να συμμετάσχει στις εθελοντικές μας δράσεις.
Περισσότερα εδώ:
http://www.pentelisos.org

Οι μαθητές δεν προτιμούν τα ΕΠΑΛ

Αφορμή για αυτήν την ανάρτηση είναι το σχετικό άρθρο από την "ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ" όπου αναφέρεται η μείωση στον αριθμό των μαθητών που επιλέγουν τα ΕΠΑ.Λ τα τελευταία χρόνια και ιδιαίτερα αυτών που επιλέγουν τις ΕΠΑ.Σ. Επίσης αναφέρονται και οι απόψεις της ΟΛΜΕ σχετικά με το θέμα.
Βέβαια είναι συζητήσιμο το κατά πόσο η (σύμφωνα με την ΟΛΜΕ) όχι και τόσο εύκολη πρόσβαση των αποφοίτων ΕΠΑΛ στα ΑΕΙ είναι ο αποτρεπτικός παράγοντας κατά την επιλογή. Αντίστοιχα θα έπρεπε η ευκολότερη πρόσβαση που παρέχει το ΕΠΑΛ στα ΤΕΙ να προσελκύσει μεγάλο αριθμό μαθητών από τα ΓΕΛ.
Θέματα όπως τα επαγγελματικά δικαιώματα (που εκκρεμούν ακόμα και τώρα που οι πρώτοι απόφοιτοι έχουν ήδη βγει στην αγορά εργασίας) και γενικότερα η σύνδεση με την αγορά εργασίας μέσω πρακτικής άσκησης θα αποτελούσε σημαντικό πόλο έλξης.
Εξάλλου, για να μην γελιόμαστε, η εξασφάλιση επαγγελματικής αποκατάστασης τη σημερινή εποχή θα αποτελούσε μονόδρομο επιλογής για τους περισσότερους ανεξαρτήτως περιεχομένου σπουδών. Παράδειγμα αποτελούν οι πολύ επιτυχημένες σχολές μαθητείας του ΟΑΕΔ οι οποίες με το ίδιο ΑΠΣ με τις σχολές του Υπ. Παιδείας συγκέντρωναν πληθώρα μαθητών.
Να μην αναφέρω και τις σχολές Αστυνομίας...

Αναγνώστες